Egyszeri tételek miatt jelentősen, 62 százalékkal csökkent az International Airlines Group (IAG) adózott eredménye az első negyedévben a tavalyihoz képest. Ám így is az egyetlen cégcsoport maradt Európában, amely nyereségesen tudott üzemelni a január-márciusi időszakban.
A társaság honlapján közzétett eredmény-kimutatás szerint az árbevétel 5,9 százalékkal 5,3 milliárd euróra javult, de a költségek emelkedése ezt a céget sem kímélte. Kerozinra 22,8 százalékkal többet költöttek, és a teljes költségszint is 10,7 százalékkal került feljebb, mint 2018 első negyedévében, emellett 639 millió euró (meg nem nevezett) egyszeri tétel is rontotta a mérleget.
Az üzemi eredmény így a tavalyi 340 millió euró után idén 135 millió volt, ez 60 százalékos csökkenésnek felel meg. Az adózás és pénzügyi műveletek eredménye után a tiszta nyereség szolid 70 millió euró volt szemben a tavalyi 187 millióval. De pozitívum, hogy az IAG legalább nyereséges tudott maradni.
A cégcsoport légitársaságai (British Airways, Iberia, Aer Lingus, Level, Vueling) 24,3 millió utast fuvaroztak január-márciusban, 6,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a járatok töltöttsége 0,2 százalékponttal 80,7 százalékra javult. A légitársaságok egyéni pénzügyi és utasforgalmi eredményeiről a csoport nem adott számot.
Willie Walsh, az IAG vezérigazgatója az értékelőjében azt írta: olyan negyedéven vannak túl, amikor az emelkedő kerozinköltségek, a marzs kapacitástöbblet miatti esése, valamint a kedvezőtlen valutamozgások miatt a legtöbb cég veszteséggel zárt, így kiemelkedő teljesítmény ebben a környezetben profitot termelni.
Hozzátette: az első negyedév adatai alapján a cég év végi pénzügyi helyzete a korábban közöltek szerint várható.