Már éjszakánként is keresik búvárok és robot-tengeralattjárók a lezuhant Sriwijaya Air Boeing 737-es hangrögzítőjének memóriamodulját a tengerfenéken, a kutatást három nappal meghosszabbították. Közben még több paramétert sikerült kinyerni a korábban megtalált repülési adatrögzítőből.

Sikerült szinte az összes információt kinyerni Sriwijaya Air szerencsétlenül járt Boeing 737-es repülőgépének január 12-én megtalált repülési adatrögzítő (FDR) készülékéből.

Az indonéz közlekedésbiztonsági bizottság légibaleseteket vizsgáló csoportjának vezetője szerint huszonhét órányi, visszamenőleg 18 járatról származó teljes repülési adatot sikerült belőle letölteni, és a korábban említett 330 helyett már 370 repülési paraméter vált ismertté – írta az Aerotime.

A katasztrófáról várhatóan február elején adják ki az előzetes jelentést, a baleset okainak felderítéséhez még szükség lenne a fedélzeti hangrögzítő (CVR) felvételeire.

A hangrögzítő memóriamodulját azonban továbbra sem találják, az egység vélhetően a becsapódáskor levált a jeladóról, ezért csak a tengerfenék átvizsgálásával, vizuálisan lehet a nyomára bukkanni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Emiatt új módszerrel, már éjszaka is kutatnak utána.

A keresést végző, több mint 3000 fős csoport vezetői szerint éjjel jobb látási viszonyok uralkodnak a tengerfenéken. A sötétben kisebb létszámú búvárcsapat merül le víz alatti robotok kíséretében, segítségükkel igyekeznek azonosítani és felszínre hozni a pilótafülkében zajlott kommunikációt és hangjelzéseket rögzítő memóriaegységet.

Eközben a kivizsgálás szempontjából fontos roncsdarabok és az áldozatok maradványai után is tovább kutatnak a becsapódás helyszíne körül több kijelölt szektorban. A katasztrófát óta eltelt 11 napban összesen már 324 emberi testrészt hoztak felszínre. Az akciót vezető BASARNAS közlése szerint a kutatást további három nappal meghosszabbították.

Forrás: BASARNAS via Twitter

Az indonéz hatóságok által vezetett vizsgálathoz több külföldi szervezet, az amerikai közlekedésbiztonsági ügynökség (NTSB), a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA), a szingapúri közlekedésbiztonsági hivatal (TSIB), valamint a Boeing és a 737-es hajtóműveit gyártó General Electric szakemberei is csatlakoztak.

Az eddigi adatok alátámasztják a korábbi feltételezéseket, a becsapódás előtt a Boeing 737-500-as mindkét hajtóműve működött, és a pilóták más műszaki probléma miatt sem adtak le vészjelzést. A járaton a személyzettel együtt 62-en voltak, senki nem élte túl a balesetet.

Az indonéz Sriwijaya Air low-cost légitársaság Boeing 737-500-as típusú, PK-CLC lajstromjelű repülőgépe a légitársaság SJ 182-es számú járatát teljesítve Jakartából a Borneó szigetén lévő Pontianakba tartott január 9-én, amikor néhány perccel a felszállás után meredek süllyedésbe kezdett, majd eltűnt a radarokról.