December 25-én végzett az Irkut repülőgépgyár a tesztelés alatt álló MSz-21-300-as típus harmadik, egyben utolsó olyan tesztpéldányának összeszerelésével, amelyen nyugati gyártású, Pratt & Whitney PW1400G hajtóművek dolgoznak majd.
A gépet a gyártást végző egység szakemberei még aznap átadták a repülési teszteket végző részlegnek, a szintén Irkutszkban üzemelő M.M. Gromov Intézetnek.
Ezzel párhuzamosan már javában folyik a negyedik példány összeszerelése is, amelyet a légialkalmassági engedélyét nemrég megszerző Aviadvigatel PD-14-es orosz hatjóművekkel szerelnek fel.
A repülési tesztek mellett az Orosz Központi Aero- és Hidrodinamikai Intézetben (TsAGI) a típus szilárdsági próbái is zajlanak, a nemrég leszállított elemeket az összeszerelés után terheléses próbának vetnek alá a szakemberek.
Hasonló tesztek 2016 óta zajlanak, az új tesztpéldányra a felfedezett hibák kijavításának ellenőrzése céljából van szükség.
Jurij Szluszar, az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) és az Irkut elnöke elmondta: a 2018-ban végzett tesztek igazolták az elképzeléseiket, és az MSz-21-esben alkalmazott technológiai megoldások alkalmasságát.
Hozzátette, az UAC alvállalkozói már megkezdték a szériapéldányokba szánt alkatrészek leszállítását,
a 2019-es év fő feladata pedig a harmadik példány szűzrepülésének előkészítése és végrehajtása, valamint a gördülékeny sorozatgyártás előkészítése lesz.
Gyenisz Manturov közlekedésért és iparért felelős miniszter szerint az új típus programjának köszönhetően átfogóan modernizálták az ország repülőgépiparát, a gyártási és tervezési környezetet.
Mint arról beszámoltunk, az UAC konzorcium vezetésének döntése értelmében az eddig a Szuhoj által vezetett Superjet programot is átveszi az Irkut, így központosítják még jobban a teljes orosz polgári repülőgépipart.
A döntésnek ugyanakkor üzletpolitikai oka is van, további fejlesztésekkel az MSz-21-essel rokon típusvizsgára tennék alkalmassá a Superjetet, így tennék vonzóbbá mindkét gépet a potenciális üzemeltetők számára.