A hétvégén kigördült az összeszerelő hangárból az utolsó olyan Dreamliner, amelyet Everettben gyártottak, a repülőgép a típus indító légitársaságához, az All Nippon Airwayshez (ANA) kerül.

Az 1095-ös sorozatszámú példány lett az utolsó olyan Boeing 787 Dreamliner, amely még Everettben készült, a repülőgép február 27-én este hagyta el a csarnokot.

Tavaly nyár végén röppent fel a hír, hogy a Boeing mérlegeli a 787-es két gyártósorának összevonását, az egyik megszüntetésével. Végül október elején jelentették be hivatalosan, hogy az everetti 787-es üzem megszűnik, és
2021 elejétől már csak a dél-karolinai Charlestonban készítik az új generációs szélestörzsű típust.

A döntés hátterében költségcsökkentés és hatékonyságjavítás szándéka áll, ugyanis a charlestoni üzem jóval olcsóbban termel, mint a megszűnő everetti, ahol erős szakszervezetekkel és magas adókkal kellett a Boeingnek számolnia.

Ezen kívül a gyártás egy helyre szervezése logisztikai szempontból is előnyös, így a Charlestonban készülő Dreamliner-törzselemeket nem kell Washington államba szállítani repülőgéppel, hanem helyben szerelik össze. Ugyanakkor a dél-karolinai üzemből kikerült példányokkal számos komoly minőségi kifogás merült fel az elmúlt időszakban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing 2020 júliusának végén döntött a 787-es gyártási rátájának mérsékléséről, akkor 10-ről 6-ra csökkentették a kibocsátást, decemberben azonban ezt tovább mérsékelték az elmaradó új szerződések és a lemondások miatt még jobban megcsappant rendelésállomány csökkenése miatt.

A döntés szerint 2021 közepétől már csak havi öt példányt készít a Boeing.

Amint korábban megírtuk, gyártási problémák miatt a Boeing tavaly október óta egyetlen Dreamlinert sem adott át, egyelőre megbecsülni sem lehet, hogy a cég mikorra végezhet a típus gyártási problémáinak megszüntetésével és új eljárások bevezetésével.