Végrehajtotta szűzrepülését a ZeroAvia részben hidrogén-elektromos meghajtásúvá átalakított Dornier 228-asa, a 19 utas szállítására képes tesztpéldány eddig a legnagyobb méretű repülőgép, amely a nulla emissziójú erőforrással a levegőbe emelkedett.
A repülőgép csütörtökön délután az Egyesült Királyságban található Cotswold repülőtérről hajtotta végre a szűzrepülést a bal szárnyára szerelt teljes méretű hidrogén-elektromos hajtóművel.
A művelet mintegy 10 percig tartott, amely során a gép a futópályához gurult, felszállt, majd egy iskolakör megtételét követően leszállt. A vállalat közlése szerint minden rendszer a várakozásoknak megfelelően működött.
A vállalat célja, hogy 2025-ig megszerezze a technológia kereskedelmi járatokon történő alkalmazásához szükséges hatósági engedélyeket.
A repülőgép jobb szárnyán egyelőre hagyományos hajtómű dolgozik, a bal szárnyra szerelt elektromos motornak pedig egy két üzemanyagcellából álló hidrogén-elektromos hajtáslánc szolgáltatja az energiát. A felszállás során lítium-ion akkumulátorok segítenek a megfelelő csúcsteljesítmény és redundancia biztosításához.
A tesztgépen a hidrogéntartályokat és az üzemanyagcellás áramtermelő rendszereket a kabinban helyezték el, de a majdani kereskedelmi üzemelés során egy külső tárolót használnának ehhez.
A ZeroAvia az Egyesült Királyság kormánya által támogatott HyFlyer II projekt részeként fejleszt 600 kW-os hajtásláncot a 9-19 üléses kibocsátásmentes repülőgéptípusokhoz, de már folyamatban van a 2-5 MW-os hajtáslánc-programja is, amely a technológiát akár 90 férőhelyes repülőgépek számára is elérhetővé teszi.