A Spirit Airlines a Jetblue Airways-szel folytatja a tárgyalásokat az USA ötödik legnagyobb légitársaságának létrehozásáról.
A Spirit Airlines menedzsmentje négyszer is elhalasztotta a Frontier ajánlatáról szóló részvényesi szavazást, azt remélve, hogy elegendő támogatást tud szerezni a 2,7 milliárd dollár értékű, részben készpénzes, részben részvénycserés üzlethez, de ez végül nem sikerült, miután július első felében a Frontier jelezte, hogy nem emel tovább ajánlatán.
A részvényesek végül a rivális Jetblue jóval magasabb, tisztán készpénzes, 3,7 milliárd dollár értékű ajánlata mellett döntöttek, így utóbbival folytatódnak a tárgyalások.
A Spirit igazgatótanácsa a Jetblue-üzletet kockázatosnak tartja, mert azt a trösztellenes hatóságok valószínűleg nem fogják jóváhagyni.
Az itthon leginkább a Wizz Air befektetőjeként ismert Indigo Partners vezetője, a Frontier fő részvényese és elnöke, Bill Franke csalódottságát fejezte ki az ajánlat elutasítása miatt, hogy a Spirit Airlines részvényesei „nem ismerték fel a javasolt egyesülésben rejlő értéket és fogyasztói potenciált” – a Reuters beszámolója szerint.
A Frontier részvényei 6,4 százalékkal emelkedtek a bejelentés után, amely a befektetők megkönnyebbülését jelzi az alól, hogy a vállalat kilépett a licitháborúból. A Spirit a megállapodás szerint 25 millió dollár bánatpénzt fizet a Frontiernek a fúzióval kapcsolatban felmerült költségeiért, valamint további 69 millió dollárt, ha a következő 12 hónapban fúziós megállapodást köt bármely piaci szereplővel.
A hírügynökség forrásai szerint a Jetblue és a Spirit közötti tárgyalások kedvező irányba haladnak, és a következő hetekben lehetséges, hogy megegyezés születik, de még akár úgy is végződhet az ügy, hogy a Spirit független marad.
A Frontier még februárban tett részben készpénzes, részben részvénycserés ajánlatot a rivális Spirit low-cost légitársaság felvásárlására. Áprilisban viszont a Jetblue készpénzes ajánlattal beszállt a licitbe, ezt követően elindult a Jetblue és a Frontier ajánlatainak egyre feljebb srófolása és az egyéb szerződéses feltételek, valamint biztosítékok egyre vonzóbbá tétele a Spirit részvényesei számára.
A Spirit felvásárlásával az USA ötödik legnagyobb légitársasága jönne létre, amely versenybe szállna a “Big 4”-nak nevezett négyesfogattal, az USA piacának jelentős részét uraló American, Delta, United és Southwest cégekkel.