A TUI turisztikai csoport az Embraer E195-E2-t választotta a legfeljebb 150 utas szállítására képes flottájának frissítésére, a TUI Fly Belgium légitársaság három E195-E2-t bérel az AerCaptől. A Nordic Aviation Capital (NAC) pedig tíz E-Jet áruszállítóvá alakítására szerződött.
Az AerCap lízingcégtől hosszútávra bérelt három darab Embraer E195-E2-est egyosztályos, 136 utas szállítására alkalmas fedélzeti berendezéssel állítja fogalomba 2023 első felében a TUI Fly Belgium a gyártó közleménye szerint.
A repülőgépekkel a belgiumi regionális repülőterekről nyaralni indulók utazhatnak majd.
A légitársaság jelenleg 4 darab Boeing 737-700, 13 Boeing 737-800, 5 Boeing 737 MAX 8, 1 Boeing 767-300, 2 Boeing 787-8 Dreamliner, valamint négy első generációs Embraer ERJ-190 típusú repülőgépet üzemeltet, utóbbiak átlagéletkora 9 év.
A brazil repülőgépgyártó másik közleményében hírt adott arról is, hogy a Nordic Aviation Capital (NAC) lízingcéggel összesen tíz Embraer E190 és 195 repülőgép áruszállítóvá alakítására szerződött.
Az E190F és E195F gépek átadása 2024-ben indul, a donorpéldányok a NAC meglévő E-Jet flottájából érkeznek.
A brazil gyártó tavaly novemberben a Singapore Airshow-n lebegtette meg, majd az idén márciusban jelentette be hivatalosan, hogy elindítja az E190 és E195 áruszállítóvá alakítási programját.
Az E190F 10,7 tonna, az E195F pedig 12,3 tonna áru szállítására lesz képes. A konverziós programban a gyártó nagy méretű cargo-ajtót alakít ki a törzs szárny előtti részén, megerősíti a fedélzet padlózatát, amelyre rakodást segítő rendszert szerel, a pilótafülke és a raktér közé 9 G erőhatásnak is ellenálló falat, valamint a fedélzetre tűzoltó rendszert épít be.
Az E-Jet alapú közepes áruszállítók a turbólégcsavarosoknál (pl. ATR-ek) 50 százalékkal nagyobb kapacitást és háromszor nagyobb hatótávolságot kínálnak, a keskenytörzsű Boeing 737 és A320 típusoknál viszont 30 százalékkal alacsonyabb költséggel üzemeltethetők.