Bár az eredeti menetrend szerint 2020-ban már meg kellene kapnia az elsőt, a Boeing 777X indító légitársasága nem számít arra, hogy jövőre átveheti első új generációs amerikai szélestörzsű gépét.
Tim Clark, az Emirates vezérigazgatója a Reuters hírügynökség híre szerint erről egy dubaji konferencián beszélt. Mint mondta, jövő év végéig nyolcat kellett volna átvenniük a típusból, de úgy néz ki, hogy egy sem lesz még flottában.
Az ügy hátterében az áll, hogy a Boeing szeptemberben felfüggesztette a 777X tesztelését, miután a rakodótér egyik ajtajánál súlyos hibát észleltek a földi teszteken, emellett a General Electricnek is gondjai adódtak a GE9X hajtóművekkel. Ennek ellenére a gyártó úgy számol, hogy az első felszállást 2020-ban végre tudják hajtani és még abban az évben átadhatják az első példányt a típus első üzemeltetőjének, az Emirates-nek.
Tim Clark azonban ennél pesszimistább, szerinte a Boeingnek 13-16 hónapba telik majd a gép tesztelése és engedélyeztetése.
Az Emirates összesen 150 darabot rendelt a 777X-ből még 2013-ban. Clark korábban azt is nyilvánvalóvá tette, hogy addig nem vesz át egyetlen új Boeing és Airbus típust, amíg be nem bizonyosodik, hogy teljesen készen állnak, és hozzátette: a Rolls Royce-nak és a General Electricnek is javítania kell az általuk gyártott hajtóművek megbízhatóságán.
Az ATW Online emellett az Emirates A380-asokkal kapcsolatos terveiről is beszámolt. Elmondása szerint a dubaji légitársaság még legalább 15 évig számol a típus flottában tartásával és 2030 előtt nem vezeti ki a típust. Megjegyezte, hogy lesznek olyan példányok, amelyeket addig ugyan kivonnak, de alkatrészként fogják őket használni.