Talán soha nem használjuk többé a 737 MAX-eket, ha mégis, akkor mi leszünk az utolsók, akik újra forgalomba állítják – mondta Tevolde Gebremariam, az Ethiopian Airlines vezérigazgatója.
Az NBC Newsnak nyilatkozva a Seattle Times szerint a cégvezető azt mondta, csak abban az esetben hajlandók újra használni a gépeket, ha a légitársaság, a pilóták és az utasok is meggyőződhettek arról, hogy biztonságos. De ezt sem fogják elhamarkodni: közölte, megvárják, amíg a többi légitársaság újra üzembe veszi a típusváltozatot, és ha pozitívak a tapasztalatok, utolsóként állíthatják vissza a MAX-eket a flottába.
Charles Bickers, a Boeing szóvivője ezzel kapcsolatban azt mondta, szorosan együtt dolgoznak a légitársaságokkal és a szabályalkotókkal a MAX frissítésén, hogy ne ismétlődhessen meg az, ami az Ethiopian és a Lion Air egy-egy gépével történt. Hozzátette: már folyamatban van a gép hatósági jóváhagyása, amely rövidesen véget érhet.
A Southwest viszont azt mondta, a gyártó nem mondta meg, mikor állíthatnak vissza a MAX-ek a menetrend szerinti forgalomba. „Túl sok a változó az egyenletben” – mondta a légitársaság szóvivője, hozzátéve, hogy a Southwestnek 30-60 napra van szüksége ahhoz, hogy a gépeket újra használni tudja.
A lap megjegyezte, hogy a Boeing változtatásai leginkább arra irányulnak, hogy a szoftver kisebb mértékben tudja a gép orrának állásszögét változtatni, a pilótáknak pedig több lehetőségük legyen a korrekcióra.
A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) egyes szakértők szerint hamarabb végezhet a módosítások áttekintésével, míg a többi ország hatóságának több időre lehet szüksége ehhez. Kanadában például mindenképpen szimulátorozáshoz szeretnék kötni a MAX használatát, amely tovább lassítja a folyamatokat.
A Wall Street Journal cikke szerint
elhúzódik az engedélyeztetés és augusztus közepénél korábban nem állhatnak újra szolgálatba a gépek.
Az FAA korábban azt mondta, nem fogják sürgetni a vizsgálatot, és addig nem adnak újra engedélyt a repülésre, amíg teljes bizonyossággal ki nem jelenthető, hogy a típus biztonságos.