Tovább nőtt a légiforgalmi irányítás kapacitáshiánya miatti késések száma Európa fölött márciusban, azonban a késések átlagos mértékét nézve némileg javult a helyzet.

Illusztráció. (Forrás: Eurocontrol)

Márciusban mindössze 1,5%-kal nőtt a forgalom a tavalyi év azonos időszakához képest, ez alatta marad az előrejelzéseknek.

A kisebb mértékű növekedés ellenére a légiforgalmi irányítás kapacitáskorlátai miatt továbbra is jelentősen nőtt mind az útvonalon – 35,3% – mind a repülőtereken – 52,2% – összeszedett késések mértéke tavalyhoz képest.

Ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan 542 járat késett több mint 15 percet, ez pedig közel másfélszerese az egy évvel ezelőtti adatoknak.

Továbbra is a magas légtérért felelős karlsruhei központ kapacitáskorlátai okozzák a késések jelentős részét, azonban márciusban az amszterdami repülőteret sújtó kedvezőtlen időjárás is közel ugyanannyi késést generált.

Hirdetés

További számottevő tényező volt több országban a létszámhiány, illetve a belga és francia légiforgalmi irányítók sztrájkjai.

A kép azonban kedvezőbb, ha minden, a járatok késését okozó tényezőt figyelembe veszünk. Az Eurocontrol adatai szerint az induló járatok átlagosan 11,5 percet késtek márciusban, ez közel 2,5 perccel kevesebb, mint a tavalyi adat. Az érkező járatok pontossága is növekedett. Ebben az esetben átlagosan 11,6 perccel a tervezett menetrend után szállt le egy-egy járat, ami majdnem 2 perces javulásnak felel meg.

Hirdetés