Elkezdődtek az elbocsátások az Emirates-nél, a társaság továbbra sem árulja el, mennyi munkavállalóját rúgja ki. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) becslése szerint a légicégek 80 milliárd dollárt meghaladó összesített veszteséggel zárják az idei évet, és 2021 sem lesz nyereséges. Siralmas értékesítési adatokat jelentett az Airbus és a Boeing, a Cathay Pacific ötmilliárd USA-dolláros mentőövet kap a kormánytól.
A Bloomberg gazdasági hírügynökség saját forrásaira hivatkozva számolt be arról, hogy az Emirates megkezdte a dolgozók elbocsátását, több tucat vezető légiutas-kísérőtől, irodai dolgozótól, pilótától válik meg a cég.
A légitársaság reagálásában tagadta, hogy minden területre kiterjedő létszámcsökkentést hajtana végre.
A Reuters arról írt, hogy több száz pilótától és több ezer légiutas-kísérőtől válik meg a dubaji székhelyű légitársaság.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) friss elemzése szerint legalább két évig tízmilliárd USA-dolláros nagyságrendű veszteséggel kell számolni a légiközlekedésben.
Brian Pearce, a szervezet vezető közgazdásza videokonferencián ismertette az előrejelzést.
E szerint idén 85, jövőre 15 milliárd dolláros összesített veszteség keletkezik majd a légitársaságoknál.
Annak ellenére, hogy jövőre az ideihez képest 55 százalékkal javulhat a légi utazási szektor teljesítménye, de az még így is 25 százalékkal elmarad majd a 2019-es szinttől. Tovább rontja a helyzetet, hogy 120 milliárddal 550 milliárdra nő majd a légicégek teljes adósságállománya a kormányzati és banki hitelek miatt.
Korábban beszámoltunk róla, hogy a Ryanair bezárná a Lauda bécsi bázisát, mert nem sikerült megállapodni a szakszervezetekkel. A múlt héten az érdekképviseletek már eljuttatták új javaslatukat az ír cégnek, amely a Flightglobal szerint elfogadta azt.
Így a Ryanair úgy döntött, mégsem zárja be a bécsi bázist, július 1-jén három Airbus A320-assal újra teljesítenek járatokat.
A Ryanair korábban 16 Airbust szeretett volna erre a nyárra Bécsbe áthelyezni, de a koronavírus-járvány miatt meg kellett változtatni a terveket.
Nyilvánosságra hozta az Airbus és a Boeing a májusi értékesítési és átadási statisztikát, amelyekből kiderül, hogy – nem meglepetésre – egyik gyártó sem tudott utasszállító gépet eladni az év ötödik hónapjában.
A Boeing viszont 9 darab áruszállítót is eladott, köztük 767-eseket a FedEx-nek és 777-eseket a UPS-nek.
Az Airbus összesen 23 gépet adott át üzemeltetésre, köztük a Wizz Air első A320neóját, míg a Boeing három kereskedelmi típust szállított le, két triplahetes és egy 767-es áruszállítót.
Az Airbusnál eddig 66 gép szerződését mondták le, a rendelésállomány 299 példányon állt. A Boeingnél újabb 14 MAX-ot mondtak vissza, így az idei tejes mutató mínusz 602 példányon áll.
Már a koronavírus-járvány előtt sem volt túl jó anyagi helyzetben a Cathay Pacific, amelyet a hongkongi tüntetések, és az emiatt leálló utasforgalom is megtépázott. A járvány azonban szinte teljes mértékben betett a cégnek, a hongkongi kormány azonban 5 milliárd dollár értékű segítséget nyújt a cégnek a Reuters szerint.
A kormányzat tőkeemelést hajt végre a Cathay Pacificben és 6 százalékos tulajdonrészt szerez a cégben, de már most világossá tette, hogy nem kíván hosszútávon résztulajdonosa lenni a társaságnak.
Patrick Healy, a Cathay elnöke azt mondta, két verzió közül választhattak: vagy az állam beszáll a légicégbe, vagy becsődölnek, mert a piacról nem tudtak volna megfelelő mennyiségű hitelt szerezni.