Mind az USA Szövetségi Légügyi Hivatala, mind a cég belső vizsgálata minőségbiztosítási problémákat tárt fel a keskenytörzsű típus gyártósorain.

A Boeing nem megfelelő nyomatékkal meghúzott csavarokra bukkant több frissen elkészült 737 MAX futóműveinél, illetve szárnybordáinál a Flightglobal forrása szerint. Bár a gyártó szerint a hibás alkatrészeket a rutinellenőrzések során vették észre, és nem jelentenek rendszerszintű problémát, az eddig alkalmazott eljárást megváltoztatják.

Korábban néhány munkaállomáson megengedett volt, hogy az alkalmazottak magukat ellenőrizzék oly módon, hogy elég volt jegyzetelniük az alkalmazott nyomatékot.

Az audit során feltárt hibák hatására végül egy minőségbiztosítási szakembernek is le kell olvasnia a nyomatékkulcson beállított értéket, ezzel garantálva az alkatrészek megfelelő összeszerelését.

A problémát természetesen a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) felé is jelezték, amely később, előre egyeztetett időpontban szintén meglátogatta az üzemet, de a Boeing elmondása alapján nem talált hiányosságot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A Leap-1B hajtóművek beömlőjének összeszerelésével is problémák adódtak.

Ugyanakkor a hivatal március 23-án kiadott egy légialkalmassági direktívát, miután nem megfelelő nyomatékkal meghúzott csavarokat találtak a CFM LEAP hajtóművek alján futó, a beömlő jégtelenítő rendszeréhez forró levegőt szállító csövek rögzítésénél.

Bár a 737 MAX különféle változataihoz tartozó egyes hajtóműelemeket a gyártó dél-karolinai üzemében szerelik, egyelőre nem derült ki, hogy a hiba ott, vagy a végszerelés során, Rentonban keletkezett.

A Boeing annyit közölt, hogy a probléma forrása egy amúgy nem engedélyezett, hajlítható fejű nyomatékkulcs használata, amely bizonyos körülmények között a beállítottnál alacsonyabb értékre húzza a csavarokat.

A kilazult kötőelemek miatt idővel a kiszökő forró levegő károsíthatja a belső burkolat kompozit részeit, amely végső soron a hajtómű meghibásodásához vezethet. Az FAA ezért légialkalmassági direktívát adott ki a Boeing 737-8, -9 és -8200 változatokra.

A Boeing szerint a feltárt problémák között nincs összefüggés, míg a hivatal nem kommentálta a gyártó által feltárt hibákat.