Sajtóhírek szerint a Dreamliner gyártási folyamatainak áttekintésekor újabb problémákat találtak bizonyos alkatrészeknél. A Boeing legkorábban novemberben kezdheti újra a gépek átadását.

A Wall Street Journal (WSJ) informátorai szerint az újonnan felfedezett műszaki hiányosság nem jelent azonnali és súlyos, légialkalmasságra közvetlenül veszélyes helyzetet, de a már legyártott gépeket mindenképpen át kell nézni, és egyes példányokat javítani kell.

A Szövetségi Légügyi Hivatallal együtt végzett elemzések szerint egyes titánból készült alkatrészek terhelhetősége jóval az elvárt érték alatt marad, két már legyártott, de át nem adott gépet, amelyben az átlagnál több gyenge alkatrész volt, azonnal megjavították.

Fotó: AIRportal.hu

Arról a források nem tesznek említést, hogy konkrétan mely alkatrészekről van szó, és ezeket a gép melyik részén használták.

Reuters hírügynökség azt írta, az alkatrészek az olasz Leonardótól származnak, amely egy másik olasz cégtől, az MPS-től vásárolta azokat, amely azonban már nem áll szerződéses viszonyban a Leonardóval.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A WSJ annyit tud még, hogy az elmúlt három évben gyártott példányokat érinti a minőségi probléma, amelyet a Boeing saját maga tárt fel és jelentett a hivatal felé.

A lap megkeresésére a Boeing egyik szóvivője azt közölte, folyamatosan együttműködnek a hatósággal a Dreamlinerek minőségének javítása érdekében. Az ilyen esetek is arra világítanak rá, hogy sikerül felfedni az aggályos pontokat a rendszerben – tette hozzá.

Cikkében a lap megjegyezte, hogy az FAA továbbra is vizsgálódik a Boeingnél a korábbi gyártási hibák miatt, ezen vizsgálatok közben derült fény arra is, hogy megfelelő képesítés nélküli dolgozók hagyhatták jóvá a minőségellenőrzési eredményeket.

Jelenlegi állás szerint a Boeing legkorábban novemberben indíthatja újra a Dreamlinerek átadásait, később, mint azt előzetesen várták.

A Boeing korábban azzal számolt, hogy idén az elkészült, de a felfedezett gyártási hibák miatt visszatartott Dreamlinerek kevesebb mint felét tudják átadni. Iparági források szerint nagyjából száz ilyen 787-es állhat az üzemekben.

Legutóbb júliusban fedeztek fel hibákat, akkor a törzs elején, a pilótafülke és az orrkúp között található elülső nyomástartó falnál fedeztek fel illesztési gondokat.

Mint arról korábban többször is beszámoltunk, a 787-esek gyártási minőségével kapcsolatban számos esetben emeltek kifogást az üzemeltetők és a hatóság egyaránt.

Emiatt az FAA több repülőgép esetében megvonta a Boeingtől a jogot, hogy a gyártó maga adja ki az általa elkészített példányok légialkalmassági tanúsítványát. Az egyébként szokásos eljárás megváltoztatását a közlés szerint bármikor elrendelheti a hatóság, ha olyan súlyú problémát találnak a gyártás során.