Az Airbus arra készül egyes hírek szerint, hogy akár 50 százalékkal csökkentse az A320-as típuscsalád gyártási ütemét. A világ harmadik legnagyobb lízingcége pedig visszalépett 75 Boeing 737 MAX és négy Airbus A330neo megvételétől.
Négy, neve elhallgatását kérő forrás azt mondta a Reutersnek, hogy az Airbus a havi 60 darabos kibocsátási rátát egy, de akár két negyedévre is visszavághatja nagyjából a felére.
A beszállítóktól állítólag azt kérte a cég, hogy havi 36 darab A320-as típuscsaládba tartozó gép gyártásához elegendő alkatrészt szállítsanak le.
A hírre reagálva az Airbus lapunkhoz is eljuttatott közleményében nem cáfolta a megjelent híreket, annyit közölt csak, hogy vizsgálják a járvány hatásait és azt, hogy milyen lépéseket kell megtenni, és hogy emellett folyamatosan egyeztetnek az ügyfelekkel, beszállítókkal.
A dublini székhelyű lízingtársaság, az Avolon eközben lemondott arról a 75 darab Boeing 737 MAX-ról, amelyre még 2017-ben kötött szerződést, ebben 20 darabra szóló opció is volt, akkor listaáron számolva 11 milliárd dollárt ért a beszerzés.
De a koronavírus-járvány miatti keresletcsökkenés okán a cég lemondta ezt a jelentős Boeing-megrendelést.
További 16 737 MAX átvételét pedig 2024 utánra halasztotta, ezek a gépek 2023-ban érkeztek volna meg.
Ugyanígy tett négy darab Airbus A330neo esetében is, további 25 példány átvételét pedig 2024 utánra tervezte be a cég a honlapján publikált közlemény szerint. Ebben azt is írták, hogy
2020 és 2023 között a korábban tervezett 284 helyett csak 165 repülőgépet vesznek át.
A 925 repülőgéppel rendelkező Avolon beszámolt arról is, hogy a légitársasági partnerek 80 százaléka kért halasztást a gépek bérleti díjára, ez a cég lízingből származó árbevételének 90 százalékát érinti.