Jelentős megszorításokba kezd a gazdasági válság hatásainak mérséklése érdekében az egyik legnagyobb regionális repülőgépgyártó, az ATR. A cég 204 dolgozójától válik meg, és felére csökkent a gyártósor kibocsátását.
A francia-olasz vállalat tavalyelőtt 76, tavaly 67 gépet adott át megrendelőinek, amivel a regionális turbólégcsavaros repülőgépek terén piacvezetőnek számított. Az ATR 42 és 72 típusok sokoldalúságuk és töretlen megbízhatóságuk miatt az egész világon népszerűek.
A koronavírus-járvány és az utazási korlátozások viszont a regionális repülésre is negatívan hatottak, és szinte biztos, hogy évekbe telik a visszaépülés a krízis előtti szintre, emiatt messze nem lehet annyi új megrendelésre számítani.
A gazdasági válság következményeinek mérséklése érdekében az ATR megválik 204 dolgozójától, közülük 186 embert Franciaországban küldenek el, és idén várhatóan csak 30-35 repülőgépet adnak át.
Stefano Bortoli vezérigazgató a gyártó közlése szerint kiemelte, cégen belül minden megtettek, hogy a kezdeti sokkból minél könnyebben és gyorsabban ki tudjon lábalni a cég, de ez nem volt elég. A megszorításokra azért van szükség, hogy a repülőgépgyártó alkalmazkodni tudjon a légiközlekedés jövőjéhez.
Ennek jegyében ahol lehet, igyekeznek a létszámcsökkentést önkéntes alapon elérni, és a lehető legkevesebb embert kirúgni.
Bortoli hozzátette, eközben a fejlesztések nem álltak le, jelenleg is dolgoznak a mérnökök új terveken, mint az ATR72-600F áruszállító vagy a rövid futópályákon fel- és leszállni képes 72-600S (STOL) változat, amellyel még több üzemeltető számára szeretnék vonzóvá tenni az európai turbólégcsavaros típuscsaládot.