Felfüggesztette a Boeing a 737 MAX-okkal történő repüléseket, miután a hajtómű gyártója, a CFM jelezte, problémák lehetnek a LEAP hajtóművekkel.

Fotó: Boeing Company | © AIRportal.hu

Fotó: Boeing Company

Az ATW Online információi szerint az alacsony nyomású turbina tárcsák gyártási minőségével kapcsolatban adódtak problémák azokban a LEAP-1B hajtóművekben, amelyeket a Boeingnek szállítottak le.

A Boeing most a CFM szakembereivel együtt ellenőrzi az összes tárcsa minőségét. A problémára a gyártó, és annak beszállító partnere által végzett minőségellenőrzési procedúra során derült fény.

A Boeing leszögezte, eddig semmilyen problémát nem tapasztaltak a LEAP-hajtóművekkel, a berepülési program során sem merült fel hiba. Pedig ezek során 2 ezer órát dolgoztatták a hajtóműveket kemény körülmények között is, a 180 perces ETOPS-hoz pedig további 3 ezer ciklust kellett teljesíteniük.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gyártó szerint semmi nem veszélyezteti az első példány májusi átadását a Malindo Airnek.

Mi több, a Norwegian is időben megkaphatja első MAX-át. A probléma jelen állás szerint nem befolyásolja sem a MAX-ok, sem pedig a Next Generation típusok gyártását, átadási ütemét.

A CFM tájékoztatása szerint az Airbus A320neókat nem érinti a probléma.

A 737 MAX 8-as 2016 januárjának végén teljesítette szűzfelszállását, a Szövetségi Légügyi Hatóságtól (FAA) idén március elején kapták meg a kereskedelmi forgalomba állításhoz szükséges légialkalmassági engedélyt.