Az Iljusin Il-112V katonai teherszállító balesete után az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) leállította új generációs turbó-légcsavaros polgári gépe, az Il-114-300 tesztrepüléseit is. 

Augusztus 17-én, kedden lezuhant az Iljusin Il-112V prototípusa, és úgy tűnik, az UAC másik fejlesztésére is hatással lehet a baleset. A katasztrófa okairól egyelőre nem hoztak nyilvánosságra konkrétumokat, mindössze annyit lehet tudni: a becsapódást megelőzően a személyzet jelentette, hogy az Il-112V jobb oldali hajtóműve kigyulladt, ez látszik a közösségi médiában megjelent amatőr felvételeken is.

A típus szárnya alatt két Klimov TV7-117ST erőforrás dolgozott, ami rokon típusa az Il-114-300-ason lévő TV7-117ST-01-nek – írta meg a Flightglobal.

A hajtóművek nagymértékű hasonlósága miatt, biztonsági okokból döntött az UAC a polgári forgalomba szánt Il-114-300 tesztrepüléseinek leállítása mellett.

Az Iljusin Il-114-300 (Forrás: UAC)

A vállalat ugyanakkor kiemelte, a balesetet kivizsgáló bizottság még éppen csak megkezdte a munkát, korai bármilyen következtetést levonni. A kivizsgálás során különösen nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a hajtómű meghibásodása közvetlen kapcsolatban van-e a balesettel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Emellett azt is vizsgálják, miként veszíthette el az irányítást a gép felett a két nagy tapasztalattal rendelkező berepülőpilóta, Nikolaj Kujmov és Dimitrij Komarov. E két pilóta emelte először a levegőbe az Il-114-300-ast is 2020 decemberében, és a repülés után Kujmov pozitívan nyilatkozott a típusról és hajtóművéről. Mindketten részt vettek az Il-114 alapjain kifejlesztett Il-112V tesztelésében is.