A nyugati repülőgépeket érintő nemzetközi szankciók miatt Oroszország a hazaiak összeszerelésének felpörgetésével, illetve újraindításával töltené be a piacról hiányzó kapacitást. Az MSz-21 és az SSJ100 mellett napirendre kerülhet az Il-96 és a Tu-214-es sorozatgyártásának újraindítása is.

Új lendületet kaphat az orosz típusok gyártása az ukrajnai háború miatt Oroszországgal szemben elrendelt, a nyugati repülőgépek eladását, lízingjét, karbantartását és üzemeltetését is korlátozó szankciók miatt.

Jurij Boriszov miniszterelnök-helyettes a Rosztech vállalathoz tartozó Aviastar összeszerelő üzemében az Aerotime cikke szerint elismerte: az orosz légiipart is sújtó szankciók miatt a nyugati alapanyagok, hajtóművek és egyéb részegységek felhasználásával fejlesztett típusok programjai is nehéz helyzetbe kerültek.

De hozzátette, hogy a projektek nem álltak le, folytatódik a munka azért, hogy a két kulcsfontosságú utasszállító típus, a keskenytörzsű Irkut MSz-21 és a regionális Szuhoj Superjet 100 programját felpörgessék.

Forrás: UAC

A Pratt & Whitney hajtóművel felszerelt MSz-21-300-as változat tavaly december végén kapta meg az orosz hatóságtól a forgalomba állításhoz szükséges alap típustanúsítványt, amelyet még a korlátozásmentes üzemeléshez bővíteni kell, de az első példány átadását most épp idén nyárra tervezik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gyártó már teszteli az orosz Aviadvigatel PD-14 hajtóművel rendelkező MSz-21-310 jelzésű, és orosz kompozit szárnyakkal felszerelt változatot is, valamint már korábban, a mostani szankciók előtt tervbe vette, hogy a gép fedélzeti rendszereit nyugati helyett hazaival helyettesíti.

A Superjet 100-as nyugati beszállítókról való függetlenítését már korábban elkezdték, helyi navigációs rendszereket és hajtóműveket is fejlesztenek a típus új változataihoz.

Sarblet a gyártó egyik tesztgépén (Forrás: Szuhoj)

A miniszterelnök-helyettes a RIA Novosztyi orosz állami hírügynökség tudósítása szerint kitért arra is, hogy szakértőkkel elemzik a légiközlekedési szektor igényeit, és ehhez igazítják a prioritásokat – írta másik cikkében az Aerotime.

A két kulcsfontosságú, új típus mellett a szovjet tervezésű és már csak alacsony számban, főként állami megrendelésre készülő, szélestörzsű Iljusin Il-96-os és a keskenytörzsű Tupoljev Tu-214-es sorozatgyártásának újraindítása is a napirenden van.

Amint korábban megírtuk, tavaly kereslet hiánya miatt törölték a modernizált Il-96-400M fejlesztését, és egy 2019-es elemzés megállapította, hogy piaci alapon hosszabb távon sem kerülhetnek túlsúlyba Oroszországban a hazai gyártású repülőgépek.

Forrás: PJSC „United Aircraft Corporation”