A felvásárlások, és már az új vezérigazgató rázhatják gatyába az easyJetet, amely a szeptember 30-ával záruló pénzügyi évben 30 százalékos profitesésről számolt be. A kapacitások csökkenése is segíthet a brit diszkonton.

Az angol diszkont légitársaság az elmúlt időszakban igencsak nyerő pozícióba került Európában, az airberlin egy kisebb része hozzájuk került, a Monarch körül is ott legyeskednek, és az Alitalia iránt is érdeklődnek. Ennek az utasforgalomra gyakorolt hatása teljes egészében csak később mutatkozik majd meg, így a szeptember 30-ával zárult pénzügyi év mutatóira ezek az események nem voltak kihatással.

Ha így lett volna, talán egy kicsit szebb számokat produkál az easyJet. Bár az utasforgalom 9,7 százalékkal 80,2 millióra emelkedett, a bevételek pedig 8 százalékkal 5 milliárd fontra emelkedtek, az easyJetnek ez sem volt elég ahhoz, hogy a tavalyinál jobb eredményt mutasson fel.

Fotó: AIRportal.hu

A költségszint a tavalyi 4,1 milliárd fontról 4,5 milliárd forintra emelkedett, ez 9,7 százaléknak felel meg. Az üzemi eredmény húsz százalékkal 404 millió, az adózott eredmény pedig 30 százalékkal 305 millió fontra csökkent.

Pozitívumként emelte ki az easyJet a jelentésben, hogy 17 százalékkal 986 millió fontra nőtt a kiegészítő árbevétel, vagyis a kiegészítő szolgáltatásokból (helyfoglalás, elsőbbségi beszállás, poggyászfeladás, autóbérlés) származó bevétel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A jövőbeni helyzetét ennél sokkal rózsásabban látja az easyJet, már csak a felvásárlások miatt is. A cégek megszűnése miatt csökkent a kapacitás, ezzel együtt viszont a kereslet nemhogy nem változott, de még nőtt is. Ez pedig megemelte az átlagos jegyárat, ezért a következő negyedévre 3-7 százalék körüli egy székre jutó bevétellel számolnak.

Mindez viszont már az új vezérigazgatóra vár, mivel Carly McCall december 1-jével távozik a légitársaság vezető pozíciójából, helyét a TUI eddigi vezetője, Johan Lundgren veszi át.