Sürgősségi légialkalmassági direktívát adott ki az FAA, amelyben azonnali hatállyal megtiltja a repülést a McDonnell Douglas MD-11 típussal, amíg a repülőgépek hajtóműgondoláinak és -pilonjainak átvizsgálása és korrekciója meg nem történik.
Az USA Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) sürgősségi légialkalmassági direktívát (EAD) adott ki McDonnell Douglas MD-11 és MD-11F típusra, a UPS ilyen típusú repülőgépének Louisville-ben történt katasztrófájára reagálva, amely során a bal oldali hajtómű és annak pilonja a nekifutás közben leszakadt a szárnyról.
Bár az esemény vizsgálata a kezdeti szakaszban tart, a direktíva szerint
az FAA megállapította, hogy a balesetet kiváltó nem biztonságos állapot a típus összes példányán fennállhat vagy kialakulhat.
Emiatt az FAA azonnali hatállyal megtiltja a repüléseket a McDonnell Douglas MD-11 és MD-11F típus összes példányával, amíg a gépek hajtóműgondoláinak és -pilonjainak átvizsgálása, valamint a jóváhagyott metódus szerinti korrekciók meg nem történnek.
Utóbbiakat a vizsgálat eredményeinek ismeretében dolgozza ki a gyártó, majd hagyja jóvá a hatóság, így – mint a direktíva fogalmaz – a mostani csak egy ideiglenes intézkedés.

Amint arról beszámoltunk, a típust jelenleg már csak három amerikai áruszállító légitársaság üzemelteti, a FedEx (29 példány), a UPS (27 példány) és a Western Global Airlines (15 példány – bár nagy részük eddig is parkolt). A UPS és a FedEx pénteken közölte, hogy ideiglenesen leállítja MD-11F-flottáját.
A Boeing, amely a McDonnell Douglas gyárral 1997-ben történt egyesülése óta felelős az MD-11 típusért, szombaton egy olyan tájékoztatást adott ki, amelyben azt javasolta az üzemeltetőknek, hogy ne repüljenek addig az ilyen gépeikkel, amíg el nem készül a részletes elemzés a katasztrófa kiváltó okáról.




















