Csökkentett üzemmódban, de folytatja a gyártást az Airbus a múlt héten ideiglenesen bezárt spanyol és francia üzemeiben, a vállalat 15 milliárd eurós hitelkerethez is jutott. A Boeing egyik everetti dolgozójának halála után közölte, hogy leállítja a gépek összeszerelését a Seattle-től északra lévő gyárban.

Az Airbus lapunkhoz eljuttatott közleményében tudatta, hogy a múlt héten egészségügyi óvintézkedések bevezetése miatt ideiglenesen leállított spanyol és francia üzemekben csökkentett módban folytatódik az alkatrészek gyártása, a repülők összeszerelése.

A légitársaságok az alacsony üzemanyagárak miatt és a kapacitásaik megfelelő kezelése miatt módosíthatták a megrendeléseiket (Fotó: Airbus)

A gyárakban az egészségügyi hatóságok előírásainak megfelelően végezték el az átalakításokat, így biztosított az dolgozók egymástól való megfelelő távolságának megtartása, és folyamatos fertőtlenítés is.

Az Airbus az összes üzemében ugyanilyen intézkedéseket hoz és átalakításokat végez a közeljövőben, de a gyártást nem állítják le emiatt.

A kínai Tiencsinben lévő, korábban bezárt egység közben újra megnyílhatott, és hatékonyan működik. Mindemellett a nem gyártói tevékenységek esetén az Airbus továbbra is az otthoni munkavégzést várja el dolgozóitól.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A vállalat hangsúlyozta, hogy az A330-800-as típusváltozat tesztrepülőgépével a hétvégén 2 millió maszkot szállítottak Tiencsinből Európába, amelyeket spanyol és olasz intézmények kapnak meg.

Forrás: Airbus

Az Airbus tájékoztatott arról is, hogy a működésének fenntartása érdekében a költségek visszafogásával igyekszik bővíteni a szabad készpénzállományát, illetve az igazgatóság jóváhagyásával 15 milliárd eurós hitelkeretről állapodtak meg.

Erre már csak azért is szüksége lehet az Airbusnak, mert az ATW Online szerint rengeteg olyan ügyfele van, amelyek a gépek átvételének elhalasztását szeretnék. Ez pedig egyet jelent azzal, hogy nem érkezik meg a gyártóhoz a várt bevétel, a gépek árának nagy részét ugyanis az átvételkor fizetik ki.

A cég egyébként felfüggesztette a 2019-es eredmény utáni osztalék kifizetését, amellyel 1,4 milliárd eurót spórolnak meg, emellett visszavonták a 2020-as évre vonatkozó pénzügyi előrejelzést is.

Ezekkel az intézkedésekkel az Airbus szabad készpénzállománya 30 milliárd euróra nőtt.

A 777-es gyártósorának kijárata, ezeken az ajtókon keresztül tolják ki a félkész gépeket.

A Boeing cikkünk megjelenésekor még nem döntött az everetti gyár bezárásáról. A Seattle Times beszámolója szerint a leállás mellett szól az is, hogy a hétvégén koronavírus okozta megbetegedésben elhunyt a Boeing egyik everetti alkalmazottja, aki a tesztrepülésre váró gépeket ellenőrizte.

Később a Boeing a lapunkhoz eljuttatott közleményében bejelentette, hogy március 25-étől 14 napra felfüggesztik a munkát az everetti üzemben.

A munka a leállás után várhatóan csökkentett gyártási rátával indul újra.