Az európai gyártó nyilvánosságra hozta az eVTOL prototípusának elektromos energiaelosztó rendszeréért és a pilótafülke kialakításáért felelős beszállítóit.
A CityAirbus NextGen névre keresztelt jármű szerkezeti elemeit készítő vállalatok után két újabb kulcsfontosságú egység fejlesztése gyorsulhat fel, miután az Eaton és a Crouzet elnyerte az elektromos rendszerekre és a pilótafülke kialakítására kiírt pályázatokat.
Utóbbit és a légitaxi irányításához szükséges eszközök gyártását a nagy tapasztalattal rendelkező Crouzet vállalatra bízta az európai gyártó.
Innovatív konstrukciójuk lényege, hogy a pilóta nem a jármű helyzetét vezérli, hanem a repülési pályát adja meg.
A fejlett repülésvezérlő rendszer pedig ennek megfelelően szabályozza az elektromos motorok teljesítményét. A pilóta ugyanakkor továbbra is választhat a robotpilóta és a manuális repülési mód között.
Az Eaton feladata pedig, hogy az Airbus által fejlesztett akkumulátorok teljesítményét optimális módon juttassa el a légitaxi 8 elektromos motorjához.
Az elektromos hajtásláncba integrált megoldás lehetővé teszi, hogy a légijármű akkor is biztonságosan folytathassa a repülését, ha az akkumulátorok teljesítménye bármilyen okból romlana menet közben.