Felújítják a műemlék 1-es terminált, a 2-es terminálnál parkolóház épül, valamint új repülőgép-állóhelyeket és beszállókapukat alakítanak ki, a Cargo City pedig dedikált bekötőutat kap a Budapest Airport 17 milliárd forintos beruházása részeként.

A Liszt Ferenc reptér üzemeltetőjének közleménye emlékeztet arra, hogy évek óta folyamatosan fejleszti a repülőtéri szolgáltatások minőségét és az utasélményt, az elmúlt 5 év alatt megvalósult a repülőtér-fejlesztések értéke a 130 milliárd forintot is meghaladta.

Idén májusban több olyan nagy volumenű építési munkálat kezdődik, amelyek hosszú távon szolgálják majd a bővülést és az elmúlt négy hónapban is folyamatosan növekvő utasforgalom magas színvonalú kiszolgálását. Az idei éves utasforgalom várhatóan túlszárnyalja majd a 2019-ben regisztrált 16,2 millió főt, 2030-ra pedig a 30 milliót is meghaladhatja.

A 2-es terminál közvetlen közelében, a bejárattól rövid sétatávolságra kialakítandó többemeletes parkolóház tervezése már folyamatban van, a Relax elnevezésű parkoló az első fázisban három emeleten 2000 hellyel várja majd a járműveket.

(Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert)

Továbbá átalakítják a repülőtér csatornahálózatát, és bővítik a vízelvezető rendszert, amely évtizedekig szolgálja majd a légikikötő igényeit.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezzel párhuzamosan új bekötőút épül a BUD Cargo City-hez, ami javítani fogja a terület kiszolgálását, illetve közvetlen, gyors elérhetőséget biztosít majd a légiáru-kezelő komplexum és az M4-es autópálya között, tehermentesítve a gyorsforgalmi utat.

A növekvő forgalom miatt emellett megkezdődnek a repülőgépek földi kiszolgálásának helyet biztosító új forgalmi előtér kiépítéséhez szükséges földfeltöltési munkák.

Ez a bővítés 12 légijármű egyidejű kiszolgálását teszi majd lehetővé, és egy jelentős előtérfejlesztés első fázisát képezi.

A forgalmi előtér bővítés területe, a Pier1 és a Cargo City között. (Forrás: Budapest Airport)

A Budapest Airport reptéren tevékenykedő partnerei hamarosan új, modernebb és kényelmesebb irodaházba költözhetnek, az ideiglenes telephelyeket egy kétemeletes, 3000 négyzetméter összterületű épület váltja ki, ennek építése 2024 júniusában kezdődik.

A 2A terminálon több fejlesztés is lesz. A 2020-ban átadott 1-es mólón az eddigi három helyett hamarosan hat kapunál lesz elérhető az utasok buszos beszállításának lehetősége. Az indulási csarnokot szolgáló légkezelő rendszer fő elemeit kicserélik, jelentősen javítva a terület levegőminőségét, különös tekintettel a galériaszintre.

(Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert)

Hamarosan befejeződik a poggyászkiadó csarnok megújításának újabb üteme, további két új, a régieknél hosszabb és modernebb szalagot helyeznek üzembe. Négy mozgólépcsőt is modernebb típusra cseréltek, amelyek így már jobb energiahatékonysággal működnek. A felújítási munkákat a földi és a légi oldali területeken is lényegesen világosabb megjelenést biztosító burkolatcsere egészítette ki.

A műemléki védettséget élvező, ikonikus 1-es terminál is megújul.

Az épület homlokzatát részlegesen felújítják, az üveg előtetők és felülvilágítók állapotát javítják, főbb belső tereit és a mellékhelyiségeket felújítják, és a világítást LED-es megoldásra cserélik.

A biztonsági rendszereket is fejlesztik, hogy bármikor ki tudják szolgálni az utasokat: a B porta környéki, valamint a kisgépes termináltól a 4-es útig terjedő kerítésszakaszt felújítják, a korábbinál is több kamerát helyeznek ki, és a terminál felügyeleti rendszere a jövőben teljes mértékben digitális lesz. Az 1-es terminál környezete is megszépül, hiszen kertészeti munkák kezdődnek.

Nemcsak műszakilag újul meg a repülőtér. A kiskereskedelmi kínálat nagyban kibővült az elmúlt hónapokban, számos népszerű magyar és nemzetközi márka boltja nyílt meg a 2-es terminálon. Immár a WHSmith, az Obsentum, a CandyTo Go és a Heinemann Sunglasses Multibrand Shop üzleteiben is vásárolhatnak az utasok. Gasztro vonalon ugyancsak találkozhatnak újdonságokkal az utasok: az A oldalon található Bottega Prosecco Bar mellett két új street food kioszk is nyílt az 1-es utasmólón. Ezeket az indulók és az érkezők egyaránt elérik.

(Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert)

A Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. flottája négy új tankerautóval bővül, a Repülőtéri Létesítményi Tűzoltó-parancsnokság – amely tavaly októberben hivatalosan is csatlakozott a BUD-csoporthoz – pedig megújult gyakorlópályát kap.

A Budapest Airport felidézte, hogy a legfrissebb független felmérés alapján az utasok is nagyra értékelik a fejldőést, a vizsgált húsz hasonló repülőtér között a budapesti légikikötő az első helyen végzett, megelőzve például a prágait, az alicanteit és a barcelonait. A repülőtér története során ez az első alkalom, hogy az üzemeltetőnek sikerült ezt az előkelő pozíciót elérnie.

„Az elmúlt évben összesen 24 nemzetközi és hazai díjat nyert a budapesti légikikötő, ami a teljes repülőtéri közösség elhivatott munkájának eredménye. Az elmúlt öt évben 130 milliárd forintot fektettünk a légikikötő fejlesztésébe, amelyet a repülőtér minősítésének négycsillagosra emelése, a tavaly elnyert Európa legjobb repülőtere díj és az idén tizenegyedik alkalommal megszerzett Kelet-Európa legjobb légikikötője elismerés is visszaigazol. Ráadásul az első negyedév utaselégedettségi felmérése alapján kijelenthetjük, hogy idén a repülőtéri szolgáltatások minősége soha nem látott magasságokba emelkedett” – mondta Kam Jandu, a Budapest Airport vezérigazgatója.

Az idén tavasszal kezdődő munkálatokkal kapcsolatban a vezérigazgató hangsúlyozta: – „A minőségből a jövőben sem engedhetünk. Ehhez a jelenlegi kapacitásaink bővítése és a 2-es terminál szolgáltatásainak folyamatos fejlesztése szükséges. Májusban jelentős munkálatok kezdődnek, számos területen megteremtve a kapacitásnövekedés alapjait, ami hosszú távon szolgálja majd az utaselégedettséget és azt, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a jövőben is a régió legjobb légikikötője maradjon.”