Az amerikai FAA és az európai EASA kiadta a CFM International LEAP-1A hajtóműves Airbus A319neo típus kereskedelmi forgalomba állításához szükséges légialkalmassági tanúsítványt.
A A319neo tesztprogramja tavaly márciusban kezdődött, a rövidebb változat több mint 500 repült órát teljesített.
A LEAP-1A hajtóműves A319neo az Airbus új generációs hajtóművekkel felszerelt keskeny törzsű típuscsaládjának ötödik változata (törzshossz és hajtóműtípus tekintetében), amelyik az elmúlt három évben megkapta a kereskedelmi forgalomba állításhoz szükséges engedélyeket a nemzetközi hatóságoktól.
Az A319neo számára kiadott tanúsítványnak köszönhetően megnyílik az út az üzleti/VIP változat, az ACJ319neo (Airbus Corporate Jet) forgalomba állítása előtt is, amelyre 2019 első felében kerülhet sor.
Az A319neo kétosztályos elrendezésben 140, egyosztályos sűrű székezéssel akár 160 utas szállítására képes, 3 750 tengeri mérföldes (csaknem 7 ezer km) hatótávolság mellett.
A VIP/üzleti változat hatótávolsága 8 VIP utassal akár 6 750 tengeri mérföld (több mint 12 500 km) lesz.
Ez azt jelenti, hogy utóbbi változat 15 órás utakat is képes megtenni közbenső leszállás nélkül.
Az A319neo kereskedelmi változatára kevés megrendelést szerzett az Airbus, inkább az üzleti/VIP szegmensben van jelentősége, főleg mióta a hasonló utasbefogadó-képességű, kanadai fejlesztésű, egykori C Series, ma már A220-as család programja az európai gyártóhoz került át.
A Pratt&Whitney PW1100G hajtóművekkel felszerelt változat hatósági tanúsítási programját a LEAP-hajtóműves tesztgép átalakítása után kezdi meg az Airbus. Az európai gyártó 2019 év végére szerezheti meg a Pratt-tel szerelt verzió forgalomba állításához szükséges engedélyeket.