Kiadta az Airbus A330-800 típusváltozat légialkalmassági tanúsítványát az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA).
Az MSN1888-as gyártási számú prototípus a 2018 novemberében végrehajtott szűzrepülése óta 132 tesztúton 370 repült órát teljesített a sikeres program során.
Az új generációs Rolls-Royce Trent 7000 típusú hajtóművekkel felszerelt A330-800-as a gyártó közlése szerint a leghatékonyabb és legnagyobb hatótávolsággal rendelkező, „belépő szintű” szélestörzsű repülőgép.
Az A330neo-család új, kompozit anyagból készült szárnyvégeket, 3D-s technológiával optimalizált szárnyakat kapott, ennek köszönhetően a típus üzemanyag-fogyasztása 25%-kal kedvezőbb, mint a konkurencia hasonló méretű előző generációs gépeié.
Az A330-800 standard változatának maximális felszállótömege 242 tonna, a gyártó által javasolt, háromosztályos elrendezésben 220-260, sűrű egyosztályos székezéssel pedig akár 406 utas szállítására képes, hatótávolsága 13 890 km (7 500 tengeri mérföld). A megnövelt felszállótömegű, 251 tonnás A330-800-as viszont több mint 15 000 kilométerre képes majd repülni.
Az utasok kényelmét a fedélzeten az Airbus új, Airspace elnevezésű kabinberendezése szolgálja, amely számos újdonságot örökölt az A350 XWB típustól.
Az A330neo-család két változatából eddig 337 példány kelt el, világszerte 22 vevő választotta a típust.
A rövidebb -800-as megrendelésállománya ebből csekély, de mivel a változat ugyanazon a gyártósoron készül, mint a -900-as, és nagy százalékban azonos a két variáns, így az Airbus számára nem jelent nagy plusz költséget a kisebbik változat léte. A gyártó azzal indokolja a -800-as iránti érdeklődés csekély mivoltát, hogy a forgalomban lévő közvetlen előd A330-200-asok még fiatalok. A cég reményei szerint néhány éven belül nagyobb számban kezdenek érkezni a megrendelések.