Három légügyi hatóság, a brazil ANAC, az európai EASA és az amerikai FAA együttesen adta ki az Embraer E195-E2 típus légialkalmassági tanúsítványát.

Ezzel megnyílt az út az előtt, hogy a brazil gyártó új generációs típuscsaládjának legnagyobb befogadóképességű tagját 2019 második felében kereskedelmi forgalomba állítsák.

Az első példány a brazil Azul légitársasághoz kerül majd, amelynek 51 példányra van megrendelése, de az átadás pontos dátumát egyelőre nem jelölte ki a gyártó.

Az Embraer E2-es család alapváltozata, az E190-E2 tavaly állt kereskedelmi forgalomba, a rövidebb E175-E2 változat pedig majd 2021-ben szállíthat először utasokat.

A Pratt & Whitney PW1900 új generációs hajtóművekkel felszerelt E195-E2 egyosztályos székezéssel maximum 146, kétosztályos elrendezésben 120 utas szállítására lesz képes, teljes terheléssel 2600 tengeri mérföld (4820 km) hatótávolsággal rendelkezik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gyártó szerint az E195-E2 az elődjénél, a 2300 tengeri mérföld hatótávolságú E195-ösnél 25,4%-kal kevesebb egy ülésre vetített üzemanyag-fogyasztással büszkélkedhet, ehhez a takarékosabb hajtóműveken, valamint az aerodinamikai és egyéb fejlesztéseken (teljesen új tervezésű szárny, új futómű, új fly-by wire rendszer, 75%-ban megújult egyéb rendszerek) kívül a 3 széksorral megnövelt befogadóképessége is hozzájárul.

Forrás: Embraer

A gyártó közlése szerint az április közepi tesztrepüléseken az E195-E2 az eredeti specifikációkhoz képest is jobban teljesít, 1,4%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást mértek a tervekben szereplőnél.

Az Embraer kiemeli, hogy az E195-E2 a legnagyobb felszállótömeggel is képes felszállni mindössze 1800 méter hosszú futópályákról.

A brazil gyártó, amely kereskedelmi típusait várhatóan ez év végétől a Boeinggel közös vegyesvállalatban gyártja és értékesíti, eddig 111 példányra szerzett megrendelést az E195-E2-ből.

Az E195 E2 szűzrepüléséről és a típusról bővebben korábbi cikkeinkben írtunk.