Több Airbus A350-esét Frankfurtba helyezi át a Lufthansa a téli menetrendi időszakban, amelyekkel a drágábban üzemeltethető Boeing 747-8-asokat és Airbus A340-300-asokat váltják ki ideiglenesen.
A Flightglobal cikke szerint ez ellentétes a német nemzeti légitársaság eddigi stratégiájával, amely szerint csak a müncheni központból üzemelteti az európai gyártó új generációs szélestörzsű típusát.
A koronavírus-járvány berobbanásáig 16 A350-est vett át a Lufthansa, de ezek közül többet letárolt, most 4 példányt azonban újra forgalomba helyez Frankfurtban, és Chicagóba, Los Angelesbe, Tokióba repülnek majd velük.
Az A350-esek Boeing 747-8-asokat és Airbus A340-300-asokat váltanak ideiglenesen ezeken az útvonalakon.
Mivel Frankfurtban nincs megfelelő személyzet a típus üzemeltetésére, a Lufthansa Münchenből a géppel együtt karbantartókat, pilótákat és légiutas-kísérőket is áthelyez fő bázisára.
A cég közleményében kiemelte, az A350-es 12 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt egy utaskilométerre vetítve, mint egy Boeing 747-8i, de az újabb gépek utas- és belly-cargo kapacitása kisebb, mint a Jumbóké, és első osztályú ülések sincsenek a fedélzeten.
Nem ez az első eset, hogy a légitársaság vezetése a négyhajtóműves gépek kiiktatásával spórol: mint arról beszámoltunk, legutóbb szeptemberben döntöttek az üzemméret további csökkentéséről, és az A340-600-asok végleges, valamint az A380-asok valószínű kivonásáról, de a 747-400-asok is letárolva maradnak.