Nyolc darab GEnx-1b hajtóművel felszerelt Boeing 787-10 Dreamlinert rendelt az Air New Zealand. A légitársaság flottájában a kiöregedő Boeing 777-200ER-eket váltja a Dreamliner leghosszabb törzsű változata, a 787-10-es az Airbus A350-essel és a Boeing 777X-szel szemben nyerte el az Új-Zélandi légitársaság bizalmát.
A jelenlegi listaárakon 2,7 milliárd dollár értékű kötelező érvényű szerződés mellett 12 Dreamliner-példányra is opciót szerzett a légitársaság, ezek esetében később dönthet az Air New Zealand, hogy melyik befogadóképességű változatból rendel, ha lehívja az opciót.
Az Air New Zealand meglepetésre a General Electric GEnx-1b hajtóműveit választotta az új rendeléshez, annak ellenére, hogy a cég 13 darab Boeing 787-9 Dreamlinerén a rivális Rolls-Royce Trent 1000-es hajtóművek dolgoznak. A kommüniké szerint a döntésben nem játszottak szerepet az elmúlt években a Dremalinerek Rolls-Royce hajtóműveinél tapasztalt műszaki problémák.
A most megrendelt repülőgépek 2022-től kezdődő három éves időszakban kerülnek a flottába, ezzel párhuzamosan vonja ki a nyolc 777-200ER gépét a légitársaság.
A Boeing 787-10 Dreamlinerektől 25%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást vár az Air New Zealand a meglévő -200ER változatú triplaheteseknél.
A légitársaság a 787-10-esek fedélzeti berendezéséről egyelőre nem árult el részleteket, mindössze annyit lehet tudni, hogy új üléseken dolgoznak, amelyeket a meglévő 787-9-es és 777-300ER gépeik fedélzetén is bevezetnek majd.