Összesen 170 darab A320neo és A321neo mindkét Pratt & Whitney-hajtóműve a hibásak közé tartozik, ezért az érintett példányokon az egyik hajtóművet ki cserélni másik szériából származóra az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) előírása alapján.

Az EASA úgy döntött, hogy nem veszi át az FAA által korábban kiadott légialkalmassági direktívát, azaz nem írja elő a kötelező alkatrészcserét a hibás szériába tartózó PW1100-as hajtóművek esetén.

Ugyanakkor a vizsgálatok bebizonyították, hogy a hibás tubinalapátok nem elég ellenállók a külső vagy belső forrásból származó törmelékek becsapódásával szemben.

Ez pedig a turbinalapát töréséhez és ezzel a hajtómű meghibásodásához vezethet. A Flightglobal értesülése szerint 170 darab Airbus A320neo és A321neo esetében mindkét hajtómű a hibás szériából származik, ezért ezeknél fennáll mindkettő teljesítményének elvesztése.

A kettős hajtóműhiba megelőzése érdekében az EASA minden érintett repülőgép esetében előírta az egyik hajtómű cseréjét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Eközben az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) újabb légialkalmassági direktíva javaslatát adta közre a PW1100 hajtóművekkel kapcsolatban. Ez az előzővel ellentétben már 65 darab, amerikai légitársaság által használt hajtóművet is érint.

Az EASA közlése szerint várhatóan ezt már ők is átveszik, így hamarosan az európai üzemeltetőket is a lapátok cseréjére kötelezik, bár csak a hajtómű legközelebbi tervezett karbantartásakor.