A vártnál gyorsabban kopnak a Dreamlinerek hibás Rolls-Royce hajtóműveinek turbinalapátjai, így a hírek szerint a tervezettnél előbb lesz szükség karbantartásra. Világszerte mintegy negyven 787-es áll a földön jelenleg a problémák miatt, az új-zélandi légitársaságnak például 26 millió USA-dollárjába kerül az ügy.

Mintegy százhúsz Rolls-Royce Trent 1000 típusú hajtómű érintett egy új felfedezésben: a szerkezeteket érintő műszaki gondok közepette a Bloombergnek nyilatkozó informátorok azt mondták, hogy a vártnál gyorsabban kopnak a közepes nyomású turbinarész lapátjai.

Ezért a források szerint hamarosan új direktívát bocsátanak ki a repülési hatóságok, a tervezettnél korábbi karbantartást előírva.

Eddig úgy vélték, hogy a már meghatározott szervizmenetrendet kibírják a részegységek, az új felfedezés tükrében azonban ennél is gyorsabb karbantartásra lehet szükség.

Forrás: Boeing

Egyes információk szerint mintegy negyven Dreamliner áll a földön világszerte a Rolls-hajtóművek problémái miatt. A brit hajtóműgyártónak eddig mintegy 1,5 milliárd USA-dollárja bánta az ügyet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Az Air New Zealand vezérigazgatója a napokban azt közölte, hogy „a legnagyobb üzemeltetési kihívás” a cég történetében a 787-esek hajtóműgondja, ebben a pénzügyi évben 26 millió USA-dollárjukba kerülnek a következmények.

Az új-zélandi légitársaság 13 Boeing 787-eséből egy adott időben öt példány áll a földön, ezért három repülőgépet kellett bérelniuk, pótolni a kiesett kapacitást. Természetesen ilyenkor a légitársaságok kompenzációért folyamodnak a műszaki probléma okozójához.

Ahogy beszámoltunk róla, a japán ANA hatvanöt Dreamlinerét hajtja a Rolls-Royce gyártmánya, a légitársaság a nyáron több mint ezer járatát volt kénytelen törölni a karbantartások miatt.

A Rolls-Royce nemrég meglepő kijelentést tett, a gyártó szerint az ázsiai légszennyezés is hozzájárulhatott a Trent-hajtóművek idő előtti korróziójához.

A mintegy két éve felfedezett probléma az összefoglaló szerint hátrányosan érintette a brit hajtóműgyártó piaci részesedését a 787-eseken, az elérhető másik opció, a General Electric szerkezete javára. A több mint hétszáz forgalomban lévő Dreamlinernek csupán a 35 százalékán található Rolls-Royce hajtómű.