Nemsokára megkezdi működését a Laudamotion, az Air Berlin-csőd eredményeként az alapítójánál, Niki Laudánál landolt egykori Niki. Harminckét útvonal lesz a nyári menetrendben, osztrák, német és svájci városokból a mediterrán térségbe, legfőképp Mallorcára.

Nyilvánosságra hozta a tervezett járatait a Laudamotion, az egykori Niki légitársaság. A néhai Air Berlin leánycégét a holding csődje után az IAG-csoport elől szerezte meg régi-új tulajdonosa, az egykori Forma 1-es autóversenyző és többöszörös légitársaság-alapító Niki Lauda. A Routes Online által közölt lista alapján harminckét útvonalat kínál majd a nemsokára kezdődő nyári menetrendi időszakban újrainduló légitársaság.

A hangsúly Bécsen és Zürichen lesz, innen indul a legtöbb járat a görög, olasz és a spanyol nyaralóhelyekre. A legfőbb célállomás nem meglepő módon Mallorca, ahová sok helyről repül majd a cég.

Egyebek mellett Bázelből, Düsseldorfból, Salzburgból, Hannoverből, Innsbruckból, Frankfurtból és Berlinből közlekedik majd a Laudamotion a mediterrán térségbe. A célpontok között van a főszereplő Mallorcán kívül például Kréta, Rodosz, Santorini, Korfu, Malga és a Kanári-szigetek több tagja.

A cég új IATA-kódja OE lett, a honlapján értékesített jegyeken kívül utazási irodákkal, legfőképp a Thomas Cook-csoporttal szövetkezve is repül majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az aero.de cikke szerint Niki Lauda közölte, hogy a Eurowings-nek wet-lease alapon (személyzettel együtt) történő üzemelés még a versenyhatóságok jóváhagyására vár.

Mindeközben nyilvánosságra került egy fotó is a Laudamotion első gépéről: az A320-as festése az Air Berlin-Niki-féle eredeti, és csak egy barkácsmegoldásnak tűnő matricázás képviseli a törzs oldalán az új elnevezést.

Információk szerint a légitársaság honlapján megjelenő arculat (lásd lentebb) repülőgépekre alkalmazására egyszerűen nem volt még elég idő, mert mielőbb meg kell kezdeni az üzemelést a reptéri résidők megtartásáért.

A Laudamotion tizennégy A320-assal működik majd, amelyeket a Lufthansától szerzett vissza, és Lauda közlése szerint elég pilótája van már, de légiutas-kísérőből még harminc-negyvenre szükség van.

Ismert, a Lufthansa-csoport vette volna meg az Air Berlin csődje után a Nikit is, de végül a versenyhatósági szigortól tartva letett erről. Ám a lízingelt flottát időközben átíratta már a saját nevére, ezért kellett Laudának visszaszereznie az Airbusokat.

További hetet is vár még, így az egykori Niki huszonegy darabos flottájával megegyező nagyságú volna a cég gépparkja.

A volt autóversenyző, nagyvállalkozó szerint az 50 millió euróért visszavásárolt cége értékét már csak a reptéri résidők jelentették, az olyan értékesek, mint a düsseldorfiak. Ezért kezdi meg mihamarabb az üzemelést, hogy ezek ne vesszenek el. Reményei szerint a jövő évtől már pénzt kereshet a működésen – azaz már egy esztendő után profitot vár.

Niki Lauda tájékoztatása szerint az üzemanyagtakarékos A320neo beszerzésén gondolkodnak, a flotta megújításához, de csak akkor, ha a Pratt&Whitney és a CFM új generációs hajtóműveinek műszaki problémái megoldódnak.