Az elmúlt hetekben a Sichuan Airlines, az Ethiopian Cargo és a Galistair Malta dedikált cargo-összeköttetéseivel egészült ki a Liszt Ferenc légikikötő kínálata.
A kínai Sichuan Airlines április 16-tól hetente három alkalommal közlekedik Csengtu – Almati – Budapest – Csengtu útvonalon, immár menetrend szerint, Airbus A330F repülőgépeivel.
A légitársaság nem számít újnak a budapesti légikikötőben, az elmúlt hónapokban cargo-charterként havonta nagyjából egyszer repült ezen az útvonalon. A hetente több alkalommal közlekedő menetrend szerinti járatok indítását tavasztól tervezte a cég – amint az AIRportal.hu-nak adott márciusi interjújában még a cég neve nélkül utalt erre Kossuth József, a Budapest Airport cargo igazgatója.
A kínai CAAC News portál a járatnyitás kapcsán azt írta, hogy a légitársaság főleg elektronikai cikkeket, e-kereskedelmi csomagokat hoz Magyarországra és a közép-európai régióba, visszafelé pedig autó-alkatrészeket, gépészeti és elektromos berendezéseket szállít Budapestről.
Az Ethiopian Cargo Hongkong és Liege közötti áruszállító járatát teljesítő Boeing 777F-ek április 10-től közlekednek a Liszt Ferenc reptérre.
Az etióp repülőgépek hetente egyszer, hétfő esténként landolnak Budapesten, majd folytatják újukat a belgiumi városba, ahonnan bázisukra, Addisz-Abebába repülnek tovább.
A Galistair Malta Airbus A330-343(P2F) repülőgépei pedig március közepe óta változó napokon hetente egy alkalommal repülnek a Budapest – Almati – Csengcsou – Almati – Budapest útvonalon.
Ez a plusz járat kiegészíti a magyar állam tulajdonában és a Wizz Air üzemeltetésében lévő Airbus A330F cargo-chartereit, amelyeket a Ghibli-CECZ-cégcsoport vesz igénybe, miután az útvonalon korábban repülő moldáv Aerotranscargo Boeing 747-400F repülőgépei az év eleje óta teljesen eltűntek Ferihegyről.
Amint korábban megírtuk, a China Central Longhao Airlines kínai közlés szerint a közeljövőben Budapestre is tervezi rendszeres áruszállító járatok indítását Boeing 747-400F repülőgépeivel Csengcsouból, de emellett más kínai légitársaságok is vizsgálják a budapesti összeköttetés megnyitásának lehetőségét.
A Budapest Airport erős légiáru forgalommal zárta a márciust és az idei első negyedévet, a múlt hónapban 16 855 tonnát, az első negyedévben összesen 44 380 tonnát tett ki a repülőtéren kezelt árumennyiség. Ez ugyan valamivel elmarad a tavalyi év azonos időszakának eredményétől, de akkor kiugró árumennyiséget eredményeztek az ukrajnai háború kitörésekor tapasztalt folyamatok.
A Budapest Airport idei évi és hosszabb távú kilátásairól, fejlesztéseiről a légáru-szállítás területén korábbi interjúnkban írtunk bővebben:
További fejlődés várható az áruszállításban is a budapesti reptéren