Az európai repülőgépgyártó tervei szerint 2025-től már havonta 75 A320neo családba tartozó gép készül, ezt elsősorban a már meglévő gyáregységek kapacitásbővítésével akarják elérni.
A március 31-én zárult első pénzügyi negyedév adatainak bemutatásával együtt az Airbus szokás szerint a kereskedelmi repülőgépek gyártásával kapcsolatos fejleményekről is beszámolt.
Ebben azt írták, hogy folyamatban van az A320-as típuscsalád havi gyártási rátájának 65 darabra emelése, ezt jövő év nyarára szeretnék elérni. Az ok, hogy hatalmas a kereslet a keskenytörzsű gépek iránt. A beszállítók és partnerek körében végzett felmérés után az Airbus már azon is dolgozik, hogy 2025-re havonta 75 példány készüljön majd.
Ehhez elsősorban az Alabama államban lévő mobile-i üzemet fogják fejleszteni, és minden egyes gyártóbázison készülni fognak A321neók is.
A pénzügyi eredményekkel kapcsolatban az Airbus arról tájékoztatott, hogy a bevételek kereken 12 milliárd eurót tettek ki, ez 15 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A járvánnyal még súlyosan érintett 2021 első negyedévében a gyártó 362 millió eurós nyereséget tudott termelni, egy év alatt azonban megháromszorozták a teljesítményt: idén 1,2 milliárd euró volt a cég nyeresége.
Az Airbus nem változtatott a 2022 februárjában kiadott előrejelzésén, továbbra is 5,5 milliárd euró üzemi szintű nyereséggel és 720 repülőgép átadásával számolnak erre az évre. A cég rendelésállománya 7 ezer kereskedelmi repülőgépből áll, ez pár példánnyal több csak az egy évvel korábbihoz képest.
Emlékeztetőül, a Boeing közelmúltban nyilvánosságra hozott jelentése szerint a társaság milliárdos mínusszal zárta a negyedévet: az adózott veszteség 1,2 milliárd dollár volt a tavaly 561 millió dollár után.