A svájci szabadidős légitársaság 2026 végére váltja le meglévő öt Airbus A340-300-asát hat A350-900-assal, az első, korábban a LATAM-nál repülő példány 2025 nyarán érkezik a flottába.

A Lufthansa-csoporthoz tartozó Edelweiss bejelentette, hogy hat használt Airbus A350-900-ast szerez be, amelyből az első példányok 2025 nyarán állnak forgalomba, és a következő év végére teljesen leváltják a légitársaság meglévő öt darab, négyhajtóműves Airbus A340-300-asát.

Az új generációs szélestörzsűek forgalomba állításával az Edelweiss nagy hatótávú flottája eléri a járvány előtti méretét, valamint az egyik legfiatalabb lesz a kontinensen.

Az Airbus A350-900-asoknak a négyhajtóműves elődnél nagyobb hatótávolsága új szabadidős úticélok elérését teszi lehetővé közvetlenül Svájcból, az Airspace-kabinberendezés pedig magasabb szintű utazási élményt nyújt majd az utasok számára – emlékeztet a cég.

Forrás: Edelweiss

Az A350-esek 339 utas szállítására lesznek alkalmasak, 30 business, 63 nagyobb lábteret biztosító Economy Max és 246 turista osztályú üléssel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőgépek a LATAM Airlines-tól kerülnek a flottába. Az első négy példány egy ideig a korábbi üzemeltetőtől örökölt fedélzeti berendezéssel, mindössze kisebb dizájn-módosításokkal repül majd, az ellátási láncokban világszerte tapasztalható fennakadások miatt csak később alakítják át a kabint.

A légitársaság közleménye hozzáteszi, hogy az A350-esek 25 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, és ugyanennyivel alacsonyabb a károsanyag-kibocsátásuk a leváltandó A340-300-as típusnál, emellett 50 százalékkal halkabbak is.