A Doric lízingcég 40 százalékkal olcsóbban adná bérlőinek a használt Superjumbókat az újakhoz képest, hogy ezzel is felpörgesse a használt A380-asok iránti érdeklődést.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

A korábban Amedeo néven futó német lízingcég a The National Business szerint több potenciális vevővel tárgyal azokról az A380-asokról, amelyek a Singapore Airlines-tól és az Emirates-től érkeznek majd 2017-től, miután kifut a tíz éves lízingidejük. Sibylle Paehler ügyvezető szerint nagyjából egy tucat gép érkezhet vissza először, ezeket a 2 milliós újkori lízingdíjhoz képest adnák 40 százalékkal olcsóbban.

A Doric számára most az jelenti a legnagyobb kihívást, hogy szinte minden tárgyalópartnerüknek eltérő üzleti modellje van és senki nem akar első lenni azok közül, aki bejelenti az 550 székes használt gép üzembe állítását. A lízingcég olyan társaságokat keresett meg, akik nem voltak még üzemeltetők és főként az úgynevezett wet-lease konstrukcióban érdekeltek, vagyis a gépeket személyzettel együtt bérlik.

A bérbe adó még abba is belemenne, hogy a szokásos 10 év helyett 5 éves időtartamra adja bérbe a gépeket, de próbálnak olyan megoldásokat is kidolgozni, hogy olyanok is igénybe tudják venni a Superjumbókat, akiknek csak az év egy bizonyos részében lenne szüksége ekkora kapacitásra.

Többen megvennék a Dorichoz visszakerülő gépeket, de a nagyobb megtérülés miatt a lízingcég ezért a megoldásért annyira nem lelkesedik. Egy tízéves A380-ast a 428 millió dollár körüli újkori listaárához képest százmillióért is el lehet már adni. Az Airbus korábban azt mondta, hogy az A380-as a hat-nyolcórás utakat teljesítő ázsiai diszkont légitársaságoknak is jó lehet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Doric 2013 júniusában húsz A380-asra szóló megállapodást írt alá az Airbus-szal, jelenleg 22 ilyen gép van a birtokukban, amely a flotta gerincét is adja. Ezen kívül megtalálható a flottájukban az Airbus A319-es és A320-as, az A330-as és A340-es, valamint a Boeing 737-es, a Jumbo Jet és a 777-es is.