Hatvan darab Airbus A220-300-as megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot a toulouse-i gyártó és az Air France-KLM csoport, a gépek az Air France flottájába kerülhetnek. A francia légitársaság bejelentette, hogy 2022-ig összes A380-asát kivonja.
A gyártó AIRportalhoz eljuttatott közleménye szerint Benjamin Smith, a vállalatcsoport vezetője azt hangsúlyozta, hogy az A220-300-as tökéletes modell a francia leányvállalat flottájának modernizálására, mivel a típus költséghatékonyan üzemeltethető, emellett segít a társaság környezeti lábnyomát is csökkenteni.
Az Air France-KLM által publikált közlemény szerint a 60 megrendelés mellé további 30-ra szereztek opciót és újabb 30-ra vételi jogot, a gépek az Air France A318-asait és A319-eseit váltják. Az új típus amellett, hogy sokkal halkabb, mint az A319-esek, az egy székre vetített költségszintjük 10 százalékkal alacsonyabb.
Az első példány 2021-ben érkezik meg a flottába.
Június végéig az Airbus nyilvántartása szerint 551 gépből állt az A220-as rendelésállománya (ebből eddig 78-at szállítottak le) és a gyártó számításai szerint a következő 30 évben mintegy 7 ezer ilyen méretű, 100-150 székes regionális gépre lesz szükség a világban.
Az Air France-KLM korábban három típust is vizsgált, amelyekkel keskenytörzsű flottáját szeretné modernizálni. A végső győztes mellett az Airbus A320neókat és a Boeing 737 MAX-okat is fontolóra vették. A Journal du Dimanche az ATW Online szerint korábban 50 és 70 közötti rendelést és további opciókat feltételezett.
A megrendelés bejelentésével egyidejűleg az Air France-KLM közölte, hogy 2022-ig megválik mind a tíz darab Airbus A380-asától és megkezdték az esetleges cseretípusok tanulmányozását.
A típus sorsát az pecsételte meg, hogy négy hajtóművel 20-25 százalékkal több kerozint fogyasztanak egy székre vetítve, mint a legújabb generációs gépek, karbantartásuk drága volt, és a felújításuk is érett már, amelyet a társaság nem vállalt be.