A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) megfelelő vizsgálatok hiányában adta ki a Boeing 737 MAX légialkalmassági engedélyét, és nem volt képes feltárni a tervezési hibákat.

Az Egyesült Államok Képviselőházának közlekedési bizottsága folytat vizsgálatot a 737 MAX-katasztrófák miatt, a Reuters által szemlézett előzetes jelentésben azt írták, hogy

az FAA légialkalmassági engedélyezési eljárása elégtelen volt, nem volt képes feltárni a kulcsfontosságú biztonsági hibákat, a Boeing tervezési hiányosságait.

A 13 oldalas jelentés szerint ugyanis a Boeing tervei tele voltak műszaki hiányosságokkal, és nem volt transzparens sem a hatóságok, sem az ügyfelek számára. Emellett az FAA saját belső kommunikációja sem volt megfelelő, nem kérdezett eleget a gyártótól, és nem volt képes a biztonsági előírások betartatására.
Ennek fényében a bizottság szerint szükség van az eljárásrend, vagyis a légialkalmassági engedélyeztetési eljárás megváltoztatására.
Az FAA és a Boeing egyelőre nem válaszolt a Reuters megkeresésére.
Az engedélyezési eljárás körüli furcsaságokról nem sokkal a második Boeing 737 MAX lezuhanása után a Seattle Times számolt be. Mint kiderült, az évek alatt az FAA egyre nagyobb mértékben hagyta a Boeingre saját gépei repülésbiztonsági rendszereinek véleményezését, mivel a hatóság a megszorítások miatt folyamatosan pénz- és emberhiányban működött. Az átadott vizsgálatok között volt az új átesésvédelmi rendszer is, amelynek jelentős szerepe volt a Lion Air és az Ethiopian Airlines egy-egy gépének lezuhanásában.
Az FAA a 737 MAX földre parancsolása óta azzal is el van foglalva, hogy tüzetesen átnézze a típust. Ennek során derült fény számtalan szoftverhibára, huzalozási problémára is.
A cikk a hirdetés alatt folytatódik.