Húsz Embraer E175-ös regionális gépet vásárolt az amerikai SkyWest légitársaság, az üzlet piaci értéke listaáron számolva 972 millió dollár.
A brazil gyártó tájékoztatása szerint az első gépek még idén megérkeznek a cég flottájába. A megrendelést bár csak most jelentették be, az Embraer megrendelésállományába már 2019-ben bekerült, ezzel javítva a társaság tavalyi értékesítési statisztikáját.
A Skywest nem először vásárolt E-Jeteket, de az American Airlines-nak teljesített járatok között most fog először feltűnni ez a géptípus.
A St. George-i székhelyű légitársaság mindhárom nagy amerikai cég (United, Delta, American Airlines) és az Alaska Airlines partnere is, összesen 498 repülőgépet üzemeltet. Ezek között az E-Jetek mellett Bombardier CRJ-k is megtalálhatók. A társaságnak rendelése van 100 darab Mitsubishi Spacejetre is, amelynek forgalomba állását épp a napokban halasztották el hatodik alkalommal. A legújabb céldátum 2022, miközben az eredeti tervek szerint 2013-ban már forgalomba kellett volna állnia.
A légitársaság még 2013-ban megrendelt száz darab új generációs E175-E2-t, de a szakszervezetekkel való tárgyalások elhúzódása miatt egyelőre lemondtak az elődjétől eltérő típusváltozat üzemeltetéséről. Csütörtökön ezzel kapcsolatban a Skywest azt közölte, hogy a megrendelés továbbra is a könyveikben szerepel, de a vásárlás élesítéséhez meg kell állapodni a pilóták érdekképviseletével.
A problémát az okozza, hogy az úgynevezett „scope clause” miatt a nagy amerikai légitársaságok alvállalkozói nem üzemeltethetnek bizonyos méretnél nagyobb gépeket, hogy elejét vegyék a pilóták kiszervezésének.
Az Embraer egyelőre nem közölte, hogy 2019-ben hány gépet adott el, illetve gyártott készre és adott át üzemeltetésre. A korábbi megrendelések alapján az új generációs E2 családból tavaly 35 példány kelt el.