Tizennyolc méterre volt az Air Canada egyik Airbus A320-asa a föld felszínétől pár hete San Franciscóban, amikor a pilóták nem a futópályára, hanem a gurulóútra akartak leszállni. Méterekkel kerültek el egy légi katasztrófát.

Az ügyet vizsgáló amerikai Nemzeti Közlekedés-biztonsági Bizottság (NTSB) a napokban publikált egy friss képet arról, hogy milyen közel repült az Air Canada gépe a többi, a gurulóúton a felszálláshoz várakozó gép felett. A fotók tanúsága szerint méterekkel kerülhették csak el a katasztrófát.

A legfrissebb jelentések szerint a pilóták mindössze 18 méterre voltak a föld felszínétől, amikor újra emelkedni kezdtek.

Az NTSB által közzétett fotó a San Francisco-i repülőtérről. A gép pár méterrel haladt el a United Dreamlinere fölött.

Mint arról korábban beszámoltunk, a kanadai gép pilótái éjszaka véletlenül nem a futópályára, hanem az azzal párhuzamos gurulóútra helyezkedtek és kezdték meg a végső megközelítést. Ott viszont több gép is várakozott felszállásra, a fotók szerint az utolsó pillanatban vették csak észre, hogy rossz helyen akarnak leszállni.

A gurulóúton egymás mögött állt a United Boeing 787-ese, a Phillippine Airlines Airbus A340-ese, és a United Boeing 737-ese is. Az Air Canada 759-es járatát teljesítő gépet a Philippine Airlines személyzete azzal figyelmeztette, hogy bekapcsolták a leszálló fényeket, a United pedig a légiforgalmi irányítást riasztotta.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Az NTSB másik képe a gurulóúton álló, illetve a feléjük repülő Air Canada gépről.

Az átstartolást követően a pilóták végül egy iskolakör után rendben leszálltak a 28R jelű futópályán. Az NTSB legutóbbi jelentésében még nem nevezett meg okot, amiért a pilóták a futópálya helyett a gurulóúton kívántak leszállni. Annyit írtak, hogy a repülőtéri radarokon nem látszódott a futópálya és a gurulóút közötti kis távolság miatt, hogy az Air Canada pontosan hol és merre repül, ezen a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) változtatni szeretne és pontosabb radarokat akarnak a repülőterekre.

A pilóták mindketten tapasztaltak voltak, a gépet az incidens idején a kapitány vezette, akinek több mint 20 ezer repült órája van, és a elsőtiszt is több mint 10 ezer órával rendelkezik. Mindketten azt mondták az NTSB nyomozóinak, nem emlékeznek arra, hogy gépeket láttak volna a gurulóúton.

Megnyitás a soundcloud.com-on.