A napokban a Wizz Air átvette huszonegyedik Airbus A321-esét az Airbustól Hamburgban, ezzel 85 darabosra nőtt a flotta mérete – közölte a légitársaság a Twitter oldalán.

A HA-LXU lajstromú repülőgépet adatbázisok szerint csütörtökön repülték át Hamburg-Finkenwerder repülőteréről Budapestre. A Wizz Air az AIRportal.hu kérdésére válaszolva közölte, hogy a 21. A321-es a nyári csúcsforgalomban tartalékként szolgál, augusztus 25-től pedig Vilniusba kerül, ahol egy A320-ast vált majd a bázison.

A Wizz Air 2013. októberében adta le első megrendeléseit a repülőgépgyár A320-családjának legnagyobb típusára az Airbus A321-re. Az A320-ashoz képest bő hét méterrel hosszabb törzzsel rendelkező Airbus A321 maximális befogadóképessége – egy osztályos elrendezésben – 230 fő, amely így, járatonként akár ötven utassal nagyobb kapacitást jelent a légitársaság és az utazóközönség számára.

A Wizz Air Airbus A321-ese. (Forrás: Wizz Air)

Az első ilyen gép 2015 novemberében mutatkozott be a légitársaság színeiben, a Budapest és London-Luton közötti járaton teljesítette első kereskedelmi repülését. Az új gép új arculatot is hozott a magyar hátterű diszkont légitársaság életébe, az első A321-essel mutatkozott be a ma is használt fehér-kék-lila színkombináció.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezek még a jelenlegi hajtómű opcióval elérhető, úgynevezett ceó típusok, a 2015-ös párizsi légi szalonon bejelentett 110 gépes neo rendelés első példányai 2019-ben érkezhetnek meg a Wizz Air flottájába.

Azóta a társaság újabb 10 A321-esre írt alá szerződést, ezt az idei párizsi szalonon jelentették be, a ceo verziók ebből a megrendelésből várhatóan a következő két évben, a neók érkezéséig állnak forgalomba.

Ezzel a rendeléssel együtt 2024-ig összesen 140 darab új Airbus keskenytörzsű repülőgép kerül a Wizz flottájába.