Tizenkét Boeing 767-es és tizenkét Boeing 777-es áruszállító repülőgépet rendelt az amerikai gyártótól a FedEx Express.
A 24 darab áruszállító repülőgépről szóló megrendelés értéke jelenlegi listaárakon számolva 6,6 milliárd amerikai dollár.
Az új repülőgépek beszerzése a FedEx Express flottamodernizációs programjának a része.
A légiáru szállítási szektorban a tavalyi 10%-os növekedés után tovább nő a kereslet, 2018-ban várhatóan 4-5%-kal, ezért indokolt a további kapacitások bevonása az air cargo cégeknél.
Az amerikai cégek flottamodernizációját a Trump-kormányzat adóreformja is segíti, mert a megspórolt dollárokat beruhátásra, fejlesztésekre tudják fordítani.
A kapacitásbővítést az új repülőgépek beszerzése mellett kiöregedett utasszállító repülőgépek felújításával és átalakításával fedezik az áruszállító légitársaságok. A FedEx mostani megrendelését is számolva a Boeing idén már több mint 50 szélestörzsű áruszállító repülőgépre szerzett megrendelést.
A 767-300ER utasszállító típus alapjain létrehozott 767F 52,7 tonna áru szállítására képes akár interkontinentális távolságokon, de akár regionális, vagy ráhordó útvonalakon is gazdaságosan bevethető. A 777F típus 9.070 kilométeres útvonalak megtételére is képes akár 102 tonna áruval a fedélzetén, míg a korábbi típusoknál 18%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt és csendesebb is.
Utóbbi típussal a FedEx akár közbenső leszállás nélkül repülhet Ázsiából a Memphisben működő központi elosztó repülőterére, ezáltal akár 3 órával csökkenthető egy adott küldemény kézbesítési ideje.
Amint arról korábban beszámoltunk, a FedEx 2015-ben ötven darab Boeing 767F repülőgépre leadott 50 darabos megrendeléssel segített az amerikai gyártónak életben tartani a 767-es gyártósort, a szerződés szerint akkor további 50 darabra opciót is szerzett a cég.