Bevételeit csaknem harmadával növelte, veszteségét pedig nyereségbe fordította nemrég zárult pénzügyi évében a diszkont légitársaság, amely 80 százalékra javítaná pontosan közlekedő járatai arányát.
Eredményközlése szerint a Wizz Air 5,073 milliárd euró bevétellel zárta a 2024. március végével zárult üzleti évét, ez 30,2 százalékos növekedést jelent az előzőhöz viszonyítva. Nettó nyeresége elérte a 366 millió eurót, amely a menedzsment által előre jelzett sávba esik, illetve jelentős javulás a tavalyi 535 millió euró veszteséghez viszonyítva.
A légitársaság üzemanyag-költségei 5 százalékkal voltak alacsonyabbak az előző évinél, köszönhetően a megerősített fedezeti-ügyleteknek, míg az általános költségek 15 százalékkal növekedtek. Kedvező hatással volt az eredményre az erős utazási kereslet és a viteldíjak emelkedése, ugyanakkor a Pratt & Whitney GTF-hajtóművek és az ellátási láncok problémái, az infláció, illetve a közel-keleti geopolitikai feszültség negatívan hatottak a pénzügyekre.
A légitársaság a 2023. április 1. és 2024 március 31. közötti időszakban 69 millió ülést kínált járatain, amely az előző évhez viszonyítva 18 százalékos növekedés.
A járatokon összesen 62 millióan repültek, amely 21 százalékos növekedés, a járatok átlagos töltöttsége pedig 90,1 százalék volt, amely 2,3 százalékpontos javulás az előző évhez viszonyítva.
A flotta napi átlagos kihasználtsága 12 óra 25 percet ért el, amely 1 óra 17 perccel több az előző évhez viszonyítva. A menetrendbe betervezett járatai 99,4 százalékát teljesítette, a járatok 65,3 százaléka közlekedett pontosan (azaz az iparági sztenderd szerint legfeljebb 15 perc késéssel a kiírt indulási időhöz képest), amely 10 százalékpontos javulást jelent az előző időszakhoz viszonyítva. A Wizz összesen 53 ország 193 repülőtéren van jelen és 33 bázist üzemeltet, alkalmazottainak létszáma 600 fővel 8000-re nőtt a pénzügyi évben.
Az időszakban 29 új repülőgépet vett át, így 2024. március 31-én a flottája elérte a 208 példányt. Átlagéletkoruk 4,3 évre csökkent, 61 százalékuk új generációs hajtóművekkel szerelt A320neo családba tartozik. A gépek átlagos ülésszáma 224, amely az A321-esek nagyobb arányának köszönhetően öttel nőtt az előző évhez képest. Március végén a flottából 45 repülőgép állt a földön az új generációs hajtóművek problémái miatt, ezért a légitársaság pénzügyi kompenzációt kap a gyártótól.
A pénzügyi év első felében és az év végéig a Wizz Air azzal számol, hogy mintegy 50 gépét kénytelen nélkülözni, a hajtóművek átlagos javítási ideje 300 nap.
A légitársaság az év során 27 új A321neo átvételére számít, a tavalyi 13 mellett még további 11 A321-esének lízingjét hosszabbítja meg, emellett még három repülőgépet bérel, valamint szezonálisan, személyzettel együtt is lízingel (wet-lease) repülőgépeket. A cég emellett tovább növeli a működő flotta kihasználtságát, és bővíti a rendelkezésére álló cserehajtóművek készletét. A tervek szerint a flottában 2025. március 31-én 227 repülőgép teljesít majd szolgálatot.
A Wizz Air a repülőgépek átlagos napi kihasználtságát a pénzügyi évben 20 perccel növelné, 12 óra 45 percre, a menetrendben szereplő járatok 99,5 százalékának teljesítését tervezi, amely 0,1 százalékpontos javulás, valamint 80 százalékra javítaná pontosan közlekedő járatai arányát.
Az erős utazási kereslet mellett az iparágban a szűkös repülőgép-kapacitások határozzák meg a piaci környezetet az idei pénzügyi évben.
A Wizz Air arra számít, hogy az egy ülésre és egy kilométerre vetített kapacitása az előző évi szinten marad, ugyanakkor a járatok átlagos üléskihasználtsága 2 százalékponttal 92 százalékra nőhet.
A vállalat nettó nyereségét 500-600 millió euró közé várja a menedzsment a 2025. március 31-én záruló pénzügyi évben, valamivel 10 százalék alatti bevételnövekedés mellett.
A légitársaság hosszútávú flottaterve szerint az első nagy hatótávú A321XLR az idei pénzügyi évben érkezik meg a flottába, ám jövőre 30-35 darab repülőgép átadásának potenciális késésével számol a cég.
A 2030-as pénzügyi év végére a Wizz Air flottájában 449 repülőgép teljesít majd szolgálatot a tervek szerint, amelyből 47 példány lesz nagy hatótávú A321XLR, 383 darab A321neo és 19 A320neo mellett. A régebbi hajtóműves A320(ceo) gépek a 2027-es, az A321(ceo) gépek a 2028-as pénzügyi évben távozhatnak a flottából.
A légitársaság a beszámolójában kitért arra, hogy az előfizetéses Multipass szolgáltatás bevezetése sikeres volt, így újabb piacokon teszi elérhetővé, immár olaszországi belföldi járatokra is kiterjesztik, és Lengyelország mellett Albániában, az Egyesült Királyságban, valamint az Egyesült Arab Emírségekben is igénybe vehetik az utasok.