A jelenleg tapasztalható túlkínálat ellenére év végéig hatalmas bővülést tervez az orosz Red Wings légitársaság, amely újra forgalomba állít orosz gyártású repülőgépeket, és három nagy szélestörzsűt is vásárol.
A Red Wings már tavaly májusban, amikor a járvány miatti gazdasági válság hatásait és hosszát még kevésbé lehetett előre jelezni, megkapta nem túl hálás feladatát: a legfelsőbb kormányzati szintről kijelölték orosz gyártású repülőgépek vásárlására és forgalomba állítására, ezzel a helyi ipar támogatására.
Az új évet grandiózus terjeszkedési tervekkel indította a légitársaság, amiket Jevgenyij Klijucsarev vezérigazgató ismertetett.
A Russian Aviation Insider beszámolója szerint idén 19-ről 39 repülőgépre növelik a flotta méretét, nagyrészt a „kötelezően megrendelt” gépekkel, de a keskenytörzsű típusok mellett idén nagy hatótávolságú szélestörzsűek is érkeznek.
Holott az orosz piacon is hatalmas a túlkínálat, még úgy is, hogy a legtöbb cég leparkolta flottája nagy részét.
A Red Wings húsz újonnan érkező gépéből 12 példány Szuhoj Superjet 100-as lesz, így már tizenhat darabot fog üzemeltetni a hazai tervezésű regionális típusból, amelyet nem mellesleg a légitársaság testvércége és tulajdonosa, az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) gyárt.
Ez már jelentősen karcsúsított tervezet az eredetihez képest, 2021-re korábban 30, az eredeti megrendelők által át nem vett SSJ-100-as forgalomba állítást tervezte a cég. Az ügylethez az orosz állam is aktívan asszisztál, kedvezményes lízingdíjak, költségtérítések és útvonal-fenntartási támogatások formájában.
A szovjet gyártmányú Tupoljev Tu-204-esei kivonását korábban az egységes, nyugati típusokra átállással indokolta a Red Wings, ami hosszabb-rövidebb időre sikerült is, tavaly év elején még kizárólag Airbus A320 típuscsaládba tartozó gépeket üzemeltetett.
Az euópai típuscsalád bevált a cégnél, így a már meglévő tizenöt gép mellé idén további öt darabot szerez be, és nem megerősített információk szerint ezek között már lesznek új generációs A320neók is.
Ennél is meglepőbb, hogy három szélestörzsű, nagy hatótávolságú Boeing 777-est is beszereznek még januárban.
Hogy pontosan milyen útvonalakon szeretnék ezeket bevetni, az egyelőre publikus. A gyors beszerzés azért lehetséges, mert mind a három gép hosszú ideje orosz tulajdonban van. A VP-BMR, -BSJ és -BLI lajstromjelű, meglehetősen öreg Boeing 777-200-ast korábban a mára felszámolt VIM Airlines és a nehéz helyzetbe került IrAero üzemeltette őket.