Fotót tett közzé a Boeing az új generációs 777X felhajtható szárnyvégéről, melyet a szeptemberben elkészült, földi szilárdsági tesztekre használt prototípusra szereltek fel.

A polgári típusoknál eddig nem alkalmazott megoldásra azért van szükség, mert a Boeing  a kedvező üzemanyag-fogyasztás és az optimális repülési paraméterek miatt 7 méterrel megnövelte a 777X szárnyfesztávolságát a 777-300ER-hez képest.

A kiterjesztett állapotban 71,8 méteres szárnyfesztávolságú 777X, mindkét szárnyvégéből 3,5-3,5 méter felhajtható lesz, melynek köszönhetően a típus földi mozgása során ugyanabba a kategóriába esik majd mint az előd. Ezzel a repterek gurulóútjain, forgalmi előterein, állóhelyein és a beszállókapuinál az ICAO “E” kategóriájában maradhat a 777X.

A felhajtható szárnyvég működéséről itt írtunk bővebben, a hatóságok a megoldással szemben támasztott szigorú elvárásairól pedig itt olvashatsz.

Forrás: Boeing