Az indiai légügyi hatóságok közölték, hogy Delhibe szállították a 2025. június 12-én szerencsétlenül járt Air India Boeing 787-8-as repülési adatrögzítőjét (FDR) és a pilótafülke hangrögzítőjét (CVR).
Az indiai közlekedési minisztérium június 26-án kiadott közlése szerint a június 13-án egy épület tetején, valamint a június 16-án a roncsok között megtalált adatrögzítőket eddig Ahmadábádban 24 órás rendőri védelem és kamerás megfigyelés alatt őrizték.
Bár korábban felmerült a lehetősége, hogy a berendezéseket az Egyesült Államokba szállítják, végül az adatok letöltését és elemzését Indiában végzik el.
A készülékeket szigorú biztonsági intézkedések mellett, az Indiai Légierő két külön repülőgépen szállította át Delhibe, és június 24-én helyi idő szerint 14 órakor, illetve 17:15-kor érkeztek meg az Indiai Légiközlekedési Balesetvizsgáló Hivatal laboratóriumába.

Az adatok letöltését már megkezdte a testület szakértői csapata az USA Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatala (NTSB) szakembereinek támogatásával, a hangrögzítőből kinyert adatok elemzése pedig folyamatban van – erősítette meg a szervezet főigazgatója a Reuters híre szerint.
Az indiai hivatal közlése szerint a céljuk, hogy a kinyert adatok segítségével rekonstruálják a balesethez vezető eseménysort, illetve azonosítsák azokat a tényezőket, amelyek hozzájárultak a katasztrófa bekövetkezéséhez, a hasonló esetek megelőzése, valamint a repülésbiztonság javítása érdekében.
Az indiai hatóságok megerősítették azt is, hogy a katasztrófa összesen 260 ember életét követelte. Az már korábban is ismert volt, hogy a Boeing 787-8 Dreamliner fedélzetén utazó 242 fő közül mindössze egy utas menekült meg, a katasztrófa helyszínén a földön tartózkodók közül további 19 személy veszítette életét.
Amint megírtuk, június 12-én, csütörtökön az Air India Ahmadábádból London-Gatwickre tartó, AI 171-es számú járatát teljesítő Boeing 787-8 Dreamliner közvetlenül a felszállás után egy lakónegyedre zuhant. A 2013-ban gyártott, VT-ANB lajstromjelű, GE hajtóművekkel felszerelt Boeing 787-8-as a repülőtér 23-as jelű futópályáról hajtotta végre a felszállást. A helyszíni felvételek szerint ezt követően kiengedett futóművekkel alacsonyan repült, és nem tudott megfelelően emelkedni, majd egyre növekvő állásszöggel veszített a magasságából, végül egy lakott területen a földnek ütközött és felrobbant. Ez volt a típus első halálos katasztrófája a 2011-ben történt forgalomba állítás óta.