Közzétette a kínai légügyi hatóság, hogy mely légitársaságokat kéri fel, költözzenek az ősszel megnyíló új pekingi repülőtérre. A külföldi cégek szabadon dönthetnek, mit választanak.
A tervek szerint szeptemberben adják át a forgalomnak Peking új nemzetközi repterét: az egyelőre Daxing International Airport (Dahszing Nemzetközi Repülőtér) elnevezésű légikikötő a meglévő Capital reptér zsúfoltságának enyhítésére szolgál.
Korábban több légitársaság is jelezte már, hogy bázist nyitna az új helyen. A kínai polgári légügyi hatóság (CAAC) pedig azt közölte nemrég, hogy mely további cégeknek javasolja a bázisváltást – írja a ch-aviation.com portál.
A China Southern például jelentős bázisává teszi az új repteret, emellett a hatóság azt kérte, hogy a Capital Airlines és a China United Airlines is költözzön át, a külföldi légitársaságok pedig választhatnak, hogy melyikre közlekednek.
Kína legnagyobb légitársasága, a jelenleg több mint nyolcszáz repülőgépet üzemeltető China Southern ezzel kétközpontú működést vezet be a Flightglobal mai cikke szerint. A dél-kínai Kanton (Kuangcsou, Guangzhou) repterén marad a fő bázisa, de a Dahszing légikikötőben lesz majd a forgalma 40 százaléka, nagyjából 200 gépet szeretne 2025-ig ide helyezni.
A Capital Airlines költöztetése azért különös, mert a Hainan Airlines leányvállalata, amely viszont a régi reptéren marad. Ugyancsak nem költözik a másik leánycég, a Grand China Air, illetve az Air China és az állami holdinghoz tartozó további légitársaságok.
Több más kínai légitársaság viszont eddig már szintén jelezte, hogy a dahszingi reptéren szeretne üzemelni, így mások mellett a China Eastern és leányvállalatai, illetve a Juneyao Airlines, az Okay Airways, valamint a Spring Airlines.
A külföldi cégeken kívül a hongkongi, makaói és tajvani vállalatok is választhatnak, hogy maradnak-e Capitalon, vagy költöznek az új helyre.
A légügyi hatóság azt is közölte, hogy a légitársaságok átköltöztetése a 2019-2020-as téli menetrend kezdetétől egészen a 2021-2022-es téli menetrendig tart majd, a művelet „öt évszakon át” húzódik.
Mint korábban megírtuk, a Pekingtől délre lévő térségen a neves néhai építész, Zaha Hadid és irodája elképzelése szerint különleges, csillag alakú terminált építettek. Kezdeti kialakításában négy (ebből három párhuzamos) futópályával 45 millió utast szolgálhat ki az infrastruktúra, de néhány éven belül hét futópályásra és 100 milliós kapacitásúra bővítik.
A kínai főváros immár két nagy nemzetközi repülőtérrel fog működni (egy kisebbet bezárnak Dahszing megnyitása után), 2025-re pedig azt várja a hatóság, hogy Dahszing 72 millió, Capital pedig 82 millió utast fogad majd.