Megkétszerezte a működési eredményét az Airbus utasszállító üzletága az idei első félévben a tavalyihoz képest. Ám a stagnáló bevételek, a gépátadásokat jelentősen hátráltató A320neo-hajtóműgondok, pénzügyi hatások és a katonai divízió megfeleződött eredménye rontották a profitot a csoportnál.
Ahogy a tavaszi, első negyedéves pénzügyi eredmény után várható volt, a teljes első féléves gazdasági teljesítmény sem lett túl fényes az Airbusnál a múlt hét végén közölt adatok szerint. Némi javulás azonban tapasztalható, a második negyedév számai alapján.
Tavalyhoz képest az Airbus-holding kamat- és adófizetés előtti eredménye 8 százalékkal 1,12 milliárd euróra csökkent ebben a félévben.
A konszern összbevétele 24,97 milliárd euró volt, egy százalékkal kisebb a tavalyi első fél évinél.
Az Airbus csoport összesített adózott eredménye 496 millió euróra feleződött a félévben, a tavalyi egymilliárd euróhoz képest.
Ezt különböző pénzügyi hatásokkal indokolta a cég. Viszont az utasszállító üzletág 2 százalékkal növekedve 18,5 milliárd euróra növelte a bevételét, a kamat- és adófizetés előtti eredménye pedig a tavalyi első félévhez viszonyítva megduplázódott, 773 millió euróra.
A cég közlése szerint az A350-es program felfuttatása jó úton halad, a költségek csökkennek, de az A320neo hajtóműproblémái miatt csak a második negyedévtől tudták fokozni e típuscsalád átadásait.
Negyedéves bontásban nézve, április 1-től június 30-ig az utasszállító gépek üzletága 80 százalékkal javította az eredményét a tavalyi második negyedévhez képest.
A hadiipari divízió lehúzta a számokat, csaknem azonos bevétel mellett feleannyi üzemi eredményt ért el, ezen a helikopter-üzletág jelentős javulása sem tudott segíteni.
Az európai gyártó egyébként 303 utasszállító repülőgépet szállított le megrendelőinek az első fél évben az egy évvel korábbi 306-hoz képest.
A holding megerősítette az idei várakozásait, nem számít nagy válságra vagy rendkívüli helyzetre, és változatlanul mintegy 800 repülőgépet szeretne átadni az üzemeltetőknek.
Ugyanakkor az Airbus szerint a Bombardier-tól átvett egykori C Series program, az A220 integrációja némileg ronthatja a pénzügyeket, és már korábban közölték, hogy az A320neo hajtóműveinek gondjai is veszélyeztethetik az átadási célszámot.