Az Air France marketingesei látszólag megőrültek, de legalábbis magukhoz képest nagyot léptek amikor a Joon arculatát és marketingkoncepcióját megalkották. Nekünk egyelőre „nem jött át”, de egyszer ezt biztosan tanítani fogják, vagy mert nagyon bejön, vagy mert nagy bukta lesz…
Joon néven vezette be a fiatal utasokat célzó, új légitársaságát az Air France-KLM csoport. Az új utazási élményt kínáló társaság nem csupán egy márkát, hanem egy új szemléletmódot is takar: a rövid, erőteljes név, a dinamikus, vibráló kék arculat és a legújabb trendek alapján tervezett egyenruha egyaránt a légitársaság nemzetközi, fiatalos és lendületes üzeneteit közvetíti.
A Joon szolgáltatásait az olyan fiatal felnőttek igényei szerint alakították ki, akiknek szinte az egész életük a digitális technológia körül forog.
Az új márkában a millennial generáció igényeit és elvárásait egy hagyományokon alapuló, a légiközlekedés területén kiemelkedő minőségű szolgáltatással ötvözték.
“A Joon egy új utazási modell, amely a hagyományos fapados és az új utazási élményt nyújtó légitársaságok szolgáltatásai között helyezkedik el. Jelenleg az egyik legfontosabb projektünk az új légitársaság bevezetése, hiszen a Trust Together üzleti stratégiánk szerves részeként nagy szerepet szánunk a Joonnak az Air France csoport piaci részesedésének visszaszerzésében. A Joon nagyban hozzájárul a légitársasági csoport dinamikus fejlődéséhez, illetve a lefedettségünk szélesítéséhez is, hiszen portfóliója kiválóan kiegészíti a már meglévő hálózatunkat” – nyilatkozta Franck Terner, az Air France vezérigazgatója.
„A Joon megalapításakor arra törekedtünk, hogy egy kreatív, innovatív és agilis légitársaságot hozzunk létre, amely új utakat nyit a légiutazás piacán. Úgy tekintünk a Joonra, mint az Air France lázadó kistestvérére, aki szembemegy a tradíciókkal és az utazóközönség újszerű elvárásaiból inspirálódik egy új utazási élmény megvalósítása jegyében” – hangsúlyozta Jean-Michel Mathieu, a Joon vezérigazgatója.
A mintegy 140 légiutaskísérővel és az Air France magasan képzett pilótáival bíró légitársaság egyedülálló utazási élményt kínál ügyfeleinek a párizsi Charles de Gaulle repülőtérről hat desztinációra induló Airbus A320 / A321 és Airbus A340 / A350 gépek fedélzetén.
A Joon útvonalai
A Joon 2017. december 1-től 39 euróért kínál utakat:
- Barcelonába (Spanyolország) heti 51-szer,
- Berlinbe (Németország) heti 37-szer,
- Lisszabonba (Portugália) heti 28-szor
- és Portóba (Portugália) heti 3-szor.
Jövő nyártól pedig Brazíliába és a Seychelle-szigetekre juthatunk el igen kedvezményes áron:
- Fortaleza (Brazília) már 249 eurótól, heti kétszer,
- Mahé (Seychelle-szigetek) pedig már 299 eurótól, heti háromszor is elérhető lesz a Joon repülőgépeivel.
„Joon nem csupán egy márka, hanem egy olyan rooftop bár, ami divatikon, házimozi rendszer és személyi asszisztens is egyben… sőt, még repülni is tud!”
A business osztályon ingyenes catering, az economy osztályon pedig új fizetési lehetőségek várják az utasokat.
A Joon közel hatvan különleges fogással kényezteti az utasok ízlelőbimbóit. A fedélzeten hűsítő italok, ínyenc előételek, frissen facsart gyümölcslevek és egészséges snackek széles választéka várja az utazókat.
A YouJoonnak köszönhetően a légitársaság utasai saját okostelefonjukon, táblagépükön vagy laptopjukon is hozzáférhetnek a repülés közbeni streaming szolgáltatáshoz. Nincs más dolguk, mint beszállás után csatlakozni a Joon platformjához, és kiválasztani kedvencüket a televíziós sorozatok, az animációs filmek, a Web TV műsorok és a gyerekprogramok széles választékából.
A légitársaság arra is figyelt, hogy az alacsony akkumulátortöltöttség ne zavarja a gondtalan mozizás élményét: az egyedi USB töltőpontokon keresztül ugyanis bármikor adhatunk egy kis energiát merülőfélben lévő eszközeinknek.
Az Air France-hoz hasonlóan a vállalat széles körű innovatív partnerhálózattal rendelkezik, legyen szó a LE BHV Marais egyedi Párizsi túráiról, az Airbnb Experiences autentikus vendáglátóiról vagy a Waynabox által szervezett különleges utazásokról.
A sportosan elegáns egyenruháknak köszönhetően a Joon 140 légiutaskísérője a társaság úttörő szellemiségét tükrözi. A klasszikus és modern elemeket tökéletesen ötvöző kollekcióban szűk nadrágokkal, edzőcipőkkel, illetve izgalmas tengerészcsíkos és ujjatlan steppelt kabátkákkal is találkozhatunk.
Az egyenruhák különlegessége, hogy környezetbarát textilből, történetesen újrahasznosított műanyagpalackokból készültek. Lássuk: