Kezdetben 35 célállomásra közlekedik majd a British Airways új, diszkont leányvállalata a gatwicki bázisról, a BA Euroflyer névre keresztelt társaság május végéig aztán 18 gépet állít forgalomba.
A Flightglobal tudósítása szerint az új vállalat még nem rendelkezik a megfelelő engedélyekkel, jelenleg márciusra tervezik az indulást, addig pedig a Biritsh Airways üzemelteti a megmaradt járatokat.
A kezdetben három Airbus A320-asból álló flotta május végére 18 példányt számlál majd, a BA Euroflyer által teljesített járatok azonban mindenben a British Airways márkaarculatának felelnek majd meg.
Sean Doyle vezérigazgató ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: a leányvállalat utasai is ugyanazt a szolgáltatást kapják majd, mint az anyacéggel repülők, de jóval kedvezőbb árakat tudnak majd kínálni az alacsonyabb költségszint miatt.
A hálózatban kezdetben elsősorban mediterrán célállomások lesznek: Lárnaka, Páfosz, Sevilla, Tenerife, Verona, Lanzarote, Faro, Málta, Catania, Malaga, Nizza és Marrákes mellett később Amszterdam, Madrid, Torino, Berlin és Athén is elérhető lesz.
Később, a flotta bővítésével egyebek között Alicante, Antalya, Bari, Dubrovnik, Bordeuax, Milánó és több görög sziget repülőterére is indítanak járatokat. Több város Heathrow-ról is elérhető lesz.
A British Airways tavaly év elején függesztette fel a gatwicki járatokat a koronavírus-járvány miatt, ezek többségét aztán már nem indította újra, hanem fő központjába, Heathrow-ra telepítette át.
A brit légicég augusztusban jelentette be, hogy új, alacsonyabb költségszinten működő céget hozna létre Gatwicken, de a Brit Közforgalmú Pilóták Egyesülete (BALPA) először elutasította a tervet, később mégis megállapodtak a pilóták bérezéséről és munkafeltételeiről.