Idén 14,3 millió utast kezelhet a budapesti repülőtér, a 2019-es rekordév szintjét jövőre éri el a forgalom, szintén akkor várható több transzatlanti járat újraindulása, az 1-es terminál megnyitásához pedig továbbra is az engedélyeket várja az üzemeltető.

Megközelítette a másfél milliót az utasok száma a budapesti repülőtéren júliusban, és ez volt sorozatban az ötödik hónap ebben az évben, amikor több mint 1 millióan használták a légikikötőt – emelte ki az Aviation Weeknek adott interjújában Kam Jandu, a Budapest Airport május elején kinevezett vezérigazgatója. Arra is emlékeztetett, hogy a nyári menetrendben 121 úti cél érhető el közvetlenül Budapestről 38 légitársaság járataival.

Prognózisa szerint a teljes idei évben 14,3 millió utast kezel majd a repülőtér, ami mindössze 9,2 százalékkal marad el a 2019-es rekordévtől.

A kedvező forgalmi trendeknek köszönhetően 2024 végére pedig teljesen visszatér a légikikötő forgalma a pandémia előtti szintre, és újra tényleges növekedési pályára áll a repülőtér.

(Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert)

A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a Budapest és New York, Chicago, Philadelphia, valamint Toronto közötti közvetlen transzatlanti összeköttetések újraindítása a Budapest Airport legfontosabb prioritásai közé tartozik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hozzátette: bízik abban, hogy 2024-ben több közvetlen észak-amerikai járat is visszatér a kínálatba,
illetve biztos abban, hogy a járvány előtt közvetlen járattal elérhető Hszian és Csengtu is újra elérhető lesz a már korábban visszatért kínai járatok mellett.

Fotó: AIRportal.hu

A vezető kitért arra is, hogy jelenleg ugyan egyetlen hagyományos légitársaság sem kínál Budapesten keresztüli csatlakozást, az egyéni (self-connect) megoldásokkal így is sok utas használja átszállásra a repülőteret.

Az üzemeltető nagy növekedési lehetőséget lát ezen a területen, és több olyan fejlesztésen is dolgozik, amely Budapest kiváló földrajzi elhelyezkedését és széles fapados kínálatát kiaknázva növeli a tranzitutasok számát.

Kam Jandu elmondta, hogy a budapesti repülőtér infrastruktúrája évi 16 millió feletti utas kiszolgálására alkalmas a jelenlegi magas színvonal mellett, amelyet az 1-es terminál kibővítésével és újranyitásával még 4,5-5 millióval lehet növelni. A 3-as terminál megépítésével pedig már évi 30 millió utasra nő a kapacitás.

A repülőtér szerepe és fejlesztései a szolgáltatási színvonal fenntartása mellett azért is kulcsfontosságúak, mert az ország bruttó nemzeti össztermékének (GDP) mintegy 13 százaléka származik a turizmusból, a beutazók jelentős része pedig légi úton érkezik. Míg az új terminál tervezése és előkészítő munkái még folyamatban vannak, az 1-es terminál megnyitásához szükséges fejlesztés már csak az építési engedélyekre vár – tette hozzá a vezérigazgató.